בעקבות חשיפות כיפה | שרן השכל לשרת החינוך: בדקי את ההטרדות המיניות בבני עקיבא

יו"ר ועדת החינוך פנתה לשאשא ביטון בדרישה להבין האם בתנועת הנוער הדתית קיים ממונה על מניעת הטרדות מיניות, האם המדריכים עברו הכשרות בנושא ו"אילו פעולות ננקטות בתנועה לטובת מניעת הטרדות ותקיפות מיניות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/12/21 12:49 יב בטבת התשפב

בעקבות חשיפות כיפה | שרן השכל לשרת החינוך: בדקי את ההטרדות המיניות בבני עקיבא
יו"ר ועדת החינוך שרן השכל, מציפה את הנושא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות החשיפות על ההשפלות המיניות שבוצעו בהשבעה בסניף בני עקיבא בירושלים וההטרדות המיניות בסמינריון של התנועה, פונה היום (ה') יו"ר ועדת החינוך חברת הכנסת שרן השכל לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון בדרישה לבדיקת היערכות תנועת הנוער הדתית למניעת הטרדות מיניות בקרבה.

"לאחרונה התרחשו שני מקרים של הטרדות והשפלות מיניות במסגרת אירועים של תנועת "בני 
עקיבא", כתבה השכל וציינה כי, "אחד מהמקרים התרחש כחלק מטקס השבעה לסניף בירושלים, המקרה השני אמנם התרחש במסגרת סמינריון אך לא בידי אנשי התנועה אלא בידי גורם חיצוני". 

פניית חברת הכנסת השכל לשרת החינוך

פניית חברת הכנסת השכל לשרת החינוך צילום: ללא

במכתבה לשרת החינוך הוסיפה יו"ר ועדת החינוך כי "לאור אירועים אלו, אבקש להבין כמה ממונים למניעת הטרדות מיניות יש בתנועה זו, כמה מדריכים למעשה עברו הכשרה למניעת תקיפות מיניות, האם הם חותמים על האמנה למניעת הטרדות מיניות ובאופן כללי אילו פעולות ננקטות בתנועה לטובת מניעת הטרדות ותקיפות מיניות".

"מדובר במקרה מאוד קשה ומזעזע", אמרה חברת הכנסת שרן השכל לחדשות כיפה עם חשיפת אירועי ההשבעה, "אני מקווה שימצו את כל ההליכים מול אותם פוגעים. חשוב לי לומר שיש קו סיוע גם במשרד החינוך וכל מי שעובר אלימות או תקיפה אני מזמינה אותו להתקשר לאותו קו ולקבל את הסיוע", אמרה השכל בשיחה עם חדשות כיפה.

השכל ביקרה את המקרה והורתה לבצע בדיקה מקיפה בתנועת בני עקיבא: "עלינו לראות עד כמה בני עקיבא עמדה באותם נהלים ובאותם פרוטוקולים של משרד החינוך, האם יש ממונה על הטרדות מיניות בתנועת בני עקיבא והאם המדריכים עברו את ההכשרות, את כל הדברים האלה אני אבדוק".

השכל הוסיפה וסיפרה: "אחרי דיון שקיימתי בנושא תקיפות מיניות בתנועות נוער ומסגרות בלתי פורמליות חשוב לי לומר, חייב להיות ממונה הטרדות מיניות בכל ארגון, וכל מי שנפגע או הותקף צריך להגיע אליו. אותו ממונה חייב על פי חוק לדווח לרשויות והרשויות צריכות להמשיך טיפול. בנוסף, מדריכים בתנועות נוער כולם עוברים הכשרה למניעת תקיפות מיניות וזיהוי תקיפות מיניות בקרב חניכים, על כל מקרה חריג שקורה אתם מוזמנים לפנות אלינו כדי שנטפל". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן