בעקבות ההפגנות: עיריית ירושלים נגד הבואש המשטרתי

תושבים בסביבת הפגנות מוחים על השימוש המשטרתי בבואש בתוך העיר ירושלים ודורשים להפסיק את השימוש בו, ראש העיר שוחח עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה. במהלך ההפגנה אמש לזכר אהוביה סנדק נעצרו 24 אנשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/21 07:21 ח בטבת התשפב

בעקבות ההפגנות: עיריית ירושלים נגד הבואש המשטרתי
הפגנה על מותו של אהוביה סנדק, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בעקבות מקרים חוזרים ונשנים של שימוש בבואש המשטרתי כאמצעי לפיזור הפגנות שוחח אמש (ז') ראש העיר ירושלים, משה ליאון, עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה דורון תורג'מן, ודרש להפסיק באופן מיידי את השימוש בחומרי הבואש שגורמים נזקים לבתי תושבים לסביבה כולה.

בתום השיחה אמר ראש העיר: "אין מקום להפעלת בואש בתוך שכונות מגורים. זו תגובה לא מידתית, שלא מקובלת בשום מקום אחר בארץ מלבד ירושלים. גם אם המפגינים מפרים את החוק, יש דרך לטפל בכך בלי לגרום לנזקים חמורים לתושבי השכונה והאיזור. בירושלים ההפגנות מתקיימות בתוך שכונות מגורים ועל כולנו לזכור זאת".

"ההפגנה מתקיימת לכמה שעות ולאחר מכן השכונה כולה סובלת מריח הבואש כל השבוע למרות נקיונות העירייה הרבים במקום, וזאת שבוע אחר שבוע", הוסיף ליאון. "ביקשתי ממפקד המחוז להורות על הפסקת השימוש בבואש בתחומי העיר ואני מקווה שכך ייעשה. אני מצפה מכולם להתחשב בתושבי השכונה וקורא למפגינים לשמור על הוראות החוק ולממש את זכותם הדמוקרטית למחאה בצורה חוקית ולא אלימה", חתם.

ההפגנות מתרחשות בכמה מוקדים לזיכרון שנה למותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל בעקבות מרדף שוטרים בבנימין וכמחאה על על התנהלות המשטרה. כ-700 מפגינים מחו אמש בכניסה לירושלים בקריאה להעמיד את השוטרים שגרמו למותו של סנדק לדין. ההפגנה לוותה בפרשים ובבואש, דבר שגרר את הריח הרע באיזור ותלונותיהם של התושבים שסובלים מהדבר שבוע אחר שבוע.

ארגון חוננו סייע במהלך הלילה ל-24 עצורים ממחאת סנדק בירושלים, מתוכם 8 קטינים וקטינות. עו"ד דניאל שימשילשוילי, שהה בתחנת המשטרה מטעם ארגון חוננו והעניק לעצורים סיוע משפטי. במהלך הלילה שוחררו 15 עצורים, חלקם בתנאים מגבילים של הרחקה מאזור ההפגנה. 9 עצורים יובאו הבוקר לדיון בבימ"ש, ביניהם קטינה בת 14. חלק מהעצורים סרבו במהלך הלילה לחתום על  תנאים מגבילים.

"‏המשטרה שוב נוקטת ביד קשה כלפי מפגינים, חלקם קטינים, בלי פרופורציות ביחס למה שהם לכאורה ביצעו ומונעת מהם להביע את מחאתם החוקית והלגיטימית, הפעם נקטו כלפי המפגינים ביד קשה, אף יותר מפעמים קודמות", מסר עו"ד שימשילשוילי מתחנת המשטרה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן