הצעיר אהוביה סנדק נהרג בתאונה בבנימין במהלך מרדף משטרתי

הנער בן ה-16 מבת עין וחבריו ניסו להימלט מהמשטרה, שהוזעקה לאחר דיווח על זריקת אבנים לעבר מכוניות פלשתיניות, והרכב בו נסעו התהפך. מלבד סנדק שנהרג ישנם ארבעה פצועים בתאונה, שניים במצב בינוני ושניים במצב קל

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/12/20 14:00 ו בטבת התשפא

הצעיר אהוביה סנדק נהרג בתאונה בבנימין במהלך מרדף משטרתי
אהוביה סנדק ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

אהוביה סנדק ז"ל, המזוהה עם 'נוער הגבעות' נהרג היום (ב') בהתהפכות רכב בבנימין, ועוד שלושה נערים שנסעו עמו במכונית נפצעו, במהלך מרדף משטרתי. על פי הפרטים הראשוניים, המשטרה הוזעקה בטענה שהנערים השליכו אבנים על מכוניות פלשתיניות. הניידת שהוזעקה למקום פתחה במרדף אחרי הנערים, ואז התהפך רכבם.

התאונה בבנימין

התאונה בבנימיןצילום: דוברות איחוד הצלה

בארגון 'חוננו' אומרים כי בלשים מימ"ר ש"י ביצעו מרדף אחרי רכב ובו נערים ובחורים מההתיישבות, בעקבות המרדף איבד הרכב של הבחורים שליטה וסטה מהדרך. בחוננו אמרו כי"על פי עדויות ראשונות של הפצועים, התאונה התרחשה לאחר שניידת המשטרה ניגחה את רכבם מאחור בעוצמה, ומעוצמת הפגיעה רכבם עף מהכביש. לצערנו מהשטח מגיעות בשורות קשות כי אחד מיושבי הרכב נהרג בתאונה. הפצועים פונו מהזירה כשהם אזוקים למרות הפציעות הקשות". 


(עו"ד נתי רום מארגון 'חוננו' בבית החולים)

שמואל (זנגי) מידד, מנכ"ל חוננו ,הגיב לתאונה ואמר כי "הדם על ידיהם של מפקדי ימ"ר ש"י שמתירים את דמם של טובי ילדינו. הזוועה הזו צריכה להרעיד את אמות הסיפים של משטרת ישראל והמשרד לבטחון פנים. וכך גם כל הדרגים שמנחים התנהגות רצחנית כזו ומתקצבים אותה בתקציבי עתק. ארץ אל תכסי דמם!"

אחד הנערים בבית החולים

אחד הנערים בבית החוליםצילום: ארגון חוננן

ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה על יידוי אבנים מרכב ישראלי לעבר רכב פלסטיני בצומת מכמש, צוות בלשים שהיה בדרכו ובסמוך למקום זיהה את הרכב שיידה אבנים והורה לו לעצור.

"נהג הרכב פתח בנסיעה פרועה למרות הוראת השוטרים לעצור, המשיך במנוסה שרכב הבילוש בעקבותיו. בסמוך לצומת רימונים, התהפך הרכב וכתוצאה מההתהפכות 4 מנוסעי הרכב נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים ובמקום נקבע מותו של נוסע (ע"י מד"א).
נסיבות האירוע בבדיקה".

נתנאל ילוז חובש איחוד הצלה, שטיפל בפצועים, מסר: "הענקנו סיוע ראשוני בזירת התאונה לפצועים בסיוע צוותי רפואה של צה"ל. כמו כן אחד מיושבי הרכב נהרג ומותו נקבע בזירת האירוע עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל".

המשטרה מסרבת לאפשר לבוחן תנועה פרטי להגיע לזירת התאונה

עורכי דין מארגון חוננו יחד עם בוחן תנועה פרטי, נחסמו בדרכם לזירת התאונה בבנימין בה נהרג בה נהרג הצעיר, והם עוכבו במחסום משטרתי מאות מטרים מהזירה, כך נמסר מהארגון. עורכי הדין ובוחן התנועה הוציאו דרישה דחופה למשטרה לאפשר להם לבחון גם את הניידת אשר היתה מעורבת בתאונה. על פי דיווחים מהשטח, אנשי ימ"ר ש"י לא מאפשרים גישה לזירת התאונה ומרחיקים צלמים מאות מטרים מהמקום. עדי ראיה מספרים שעל ניידת המשטרה שניגחה את הרכב בו ישבו הבחורים ישנם סימנים של ניגוח.

בוחן התנועה ועורכי הדין נחסמים בדרך לזירת התאונה

בוחן התנועה ועורכי הדין נחסמים בדרך לזירת התאונהצילום: ארגון חוננו