שיא במספר העולים בחנוכה להר הבית: כל המספרים

זינוק חד נרשם במספר המתפללים בהר הבית בחג החנוכה, כמעט כפול מאשתקד ויותר מכל שיא קודם בחנוכה | במנהלת הר הבית מעריכם: לא רחוק היום לשדרוג מדיניות האבטחה שתאפשר בחגים הבאים עלייה מיידית וחופשית באבטחה מרחבית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/12/21 19:14 ב בטבת התשפב

שיא במספר העולים בחנוכה להר הבית: כל המספרים
שיא חנוכה בהר הבית, צילום: מנהלת הר הבית

בתום עליית המנחה האחרונה של חנוכה בהר הבית הערב (ב'), במנהלת הר הבית הביעו סיפוק גדול עם השיאים החדשים שנרשמו בהר - הן במספר המתפללים והן בהעצמת החיבור למקום הקדוש בחג שבו מציינים את הנס שארע שם. זינוק חד מאוד נרשם בהר הבית במספר המתפללים בחג החנוכה. כמעט כפול מאשתקד ויותר מכל שיא קודם בחנוכה. 

העולים הרבים התפללו בהר הבית שחרית ומנחה מדי יום, ומוסף בראש חודש. קראו את ההלל, נשאו את התפילה על הניסים שקרו בהר הבית בימים ההם והודו על הנפלאות הקורות שם בזמן הזה. ישיבות רבות עלו השנה בחנוכה עם רבותיהם. ביניהם הר עציון, הר ברכה, צפת וחומש. כמו גם קהילות בתי כנסת שעלו יחד עם רבני בית הכנסת שלהם.

מסורת הדלקת נרות החנוכה שיסדה מינהלת עולי הר הבית בשער המקום הקדוש התעצמה גם היא השנה. לראשונה הדליק את הנרות במקום שר דתות, כאשר השר מתן כהנא כיבד את המעמד. אחריו הדליקו גם חברי הכנסת יריב לוין, איתמר בן גביר ויום טוב כלפון, ראש ישיבת הר עציון הרב יעקב מדן, וראש ישיבת אורות שאול הרב יובל שרלו. במקביל התקיימה גם הדלקת הנרות בשער המרכזי של הר הבית. כאשר בשער השבטים הצפוני הודלקו נרות החנוכה בלילות בהשתתפות תלמידי ישיבות רבים.

נר שמיני של חנוכה בשער השבטים של הר הבית |

נר שמיני של חנוכה בשער השבטים של הר הבית | צילום: מנהלת הר הבית

"מגוון העולים בחנוכה מלמד שהעליה והתפילה בהר הבית השתרשה והפכה לחלק מההווי הציבורי. עם זאת הוא מציין שיא מיוחד שנרשם ביום השביעי של חנוכה. עלייתם של יותר מארבע מאות מתפללים ביום אחד, שזה כמעט פי שניים מכל שיא קודם בחנוכה ליום אחד", אמר אסף פריד דובר מטה ארגוני המקדש.

סיכום מספרי מדויק מעלה כי נרשם זינוק של 76% לעומת אשתקד, ו-25% לעומת שנת תש"פ שהיתה שנת שיא בחנוכה בהר הבית. בסך הכול עלו להר הבית בחנוכה השנה 1,559 יהודים לעומת 884 אשתקד ו 1,208 בתש"פ. השיא היומי נרשם בנר השביעי של חנוכה עם עלייתם של 411 יהודים.

למרות ריבוי העולים אפשרה המשטרה את כניסתם של כולם להקפה מלאה, עד לחצי שעה לפני הסגירה באבטחה מלאה וצמודה. בהר הבית לא נרשמה אף תקרית מיוחדת למרות המתיחות בימים האחרונים, בין היתר בעקבות פעילות מנע רבות שקיימה המשטרה החל כבר משבוע לפני חנוכה. 

ראש מנהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים, אומר כי המהפך החיובי בהר הבית נותן את אותותיו בכל תחום במקום הקדוש. ריבוי העולים אליו, התפילות וההלל הנשמעות בו ומגוון מדליקי הנרות בשעריו מלמדים עד כמה תהליך השיבה למקדש משתרש ומתעצם.

הרב אלבוים הודה למפקדי המשטרה שבאים לקראת העולים בכל בקשה אפשרית הנתונה בסמכותם. התוצאה ניכרת גם בזינוק מספרי המתפללים היהודים בהר הבית. בעקבות העלייה המתמדת במספר היהודים בהר הבית מעריכים במנהלת כי לא רחוק היום לשדרוג מדיניות האבטחה שתאפשר בחגים הבאים עלייה מיידית וחופשית באבטחה מרחבית.


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן