הפרשה הביטחונית של חפץ נחשפת: הצבת המגנומטרים בהר הבית

הסתיים היום השביעי לעדותו של עד המדינה ניר חפץ. העדות היום הייתה כחלק מהחקירה הנגדית של עורך דינו של הנאשם בנימין נתניהו. חפץ אמר במהלך עדותו: "עזבתי את התפקיד שלי אצל נתניהו כי חשבתי שהוא לא כשיר יותר לקבל החלטות ביטחוניות על מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/21 16:44 ב בטבת התשפב

הפרשה הביטחונית של חפץ נחשפת: הצבת המגנומטרים בהר הבית
ניר חפץ, צילום: פלאש 90

תיק 4000: עד המדינה ניר חפץ ממשיך היום (ב') להשיב לשאלות ההגנה במסגרת החקירה הנגדית, על ידי עורכי דינו של הנאשם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. זהו יומה השלישי של החקירה הנגדית. החקירה החלה בדלתיים סגורות כיוון שדנה בפרט שאסור בפרסום, ולאחר מכן הפך הדיון לדיון בדלתיים פתוחות. 

חפץ נחקר על ידי עו"ד בעז בן צור, סנגורו של בנימין נתניהו, על העדות שנתן במסגרת תיק 4000. במסגרת החקירה הנגדית, אישר חפץ כי העיד בחקירת המשטרה על אירוע ביטחוני שלא פורסם. האירוע התגלה כהצבת המגנומטרים בהר הבית ב2017. "לא עשיתי תרגיל ולא הטעיתי כשאמרתי מה שחשבתי על פרשייה ביטחונית. זה יכול היה להיגרם להרג של אלפי אנשים. לא רוצה להרחיב על זה, לא רוצה לגרום נזק לאיש. עזבתי בספטמבר 2017 את התפקיד שלי אצל נתניהו כי חשבתי שהוא לא כשיר יותר לקבל החלטות ביטחוניות על מדינת ישראל בגלל הסיטואציה שסובבת אותו. אני חושב את זה גם היום".

"הדברים של ניר חפץ אבסורדיים ולא בכדי אפילו חוקרי המשטרה דחו את טענתו על הסף בזמן אמת" אמרו היום בסיעת הליכוד. "חפץ לא השתתף בשום פורום ביטחוני בשנת 2017 וגם ב-2009 הוא לא השתתף בשום ישיבה ביטחונית עם ראש המוסד, ראש השב״כ, ראש אמ״ן, הרמטכ״ל, המפכ״ל, המזכיר הצבאי וראש המל״ל".

התנאים הקשים בחקירת ניר חפץ

חפץ שימש בעבר כראש מערך ההסברה הלאומי עבד גם עבור קמפיין הליכוד והיה הדובר של משפחת נתניהו. בימים הקודמים, סיפר על תנאי המעצר הקשים והחקירות האינטנסיביות. "האיום היה ברור שאם אני לא אספק גרסה יחריבו את משפחתי", אמר.

הוא המשיך ודיבר על התא שלו, שהיה מטונף, "כמו של קופים". שאר העצירים שהיו איתו, היו לבושים בכתום ונראו עזתים. "אחד מהם זיהה אותי עם נתניהו. הם התחילו לצעוק נתניהו! נתניהו! ושיקשקו באזיקים. בגלל זה - יחד עם אירועים נוספים שקרו בתא - חשבתי שאני בסכנה, שלא אצא בחיים".