בעקבות עדות חדשה במשפט נתניהו: עדות ניר חפץ תדחה

משפט נתניהו היה אמור להתקדם היום בצעד משמעותי עם עדותו של עד המדינה ניר חפץ שהיה מקורב ביותר לראש הממשלה לשעבר, אך עדותו נדחתה. עדותו תעסוק בטיב היחסים בין נתניהו להנהלת וואלה ושאר סעיפי תיק 4,000

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/11/21 07:49 יב בכסלו התשפב

בעקבות עדות חדשה במשפט נתניהו: עדות ניר חפץ תדחה
נתניהו בבית המשפט, ארכיון, צילום: Reuven Kastro/POOL

משפט נתניהו המשיך היום (ג') עם הגעת נתניהו לבית המשפט המחוזי. עד מרכזי שהיה אמור להעיד היום הוא ניר חפץ, עד היכול לחשוף פרטים דרמטיים על התנהלות נתניהו בכל הנוגע לפרשת בזק-וואלה, אחד האנשים שהיו הכי מקורבים לנתניהו בזמן שהיה ראש ממשלה מסר במהלך חקירותיו במשטרה הקלטות שהקליט במשך השנים שישמשו נגד נתניהו. יו"ר האופוזיציה יחזור לבית המשפט ויעמוד מול האיש שפעם היה איש סודו.

בסופו של דבר בעקבות עדות חדשה שהתקבלה אתמול (ב') ופורסמה בחדשות 12 כי לכאורה קיבלה שרה נתניהו צמיד זהב יוקרתי בשווי 46,500 דולר מהמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, העדות תידחה. הפרסום אמנם נוגע לתיק 1,000 אך כאמור יכולות להיות לו לא מעט השלכות. מי שעומדת מאחורי הטענות היא הדס קליין שהייתה עוזרת צמודה של המיליארדר ארנון מילצ'ן, קליין העידה על מתן הצמיד ופרסום העדויות הביא את צוות ההגנה של נתניהו לבקש דחייה הדיון.

חפץ יעיד בעיקר על מה שמכונה תיק 4,000 שמייחס לנתניהו, בני הזוג אלוביץ' ומנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה קשרי שוחד. על פי החשד נתניהו היה בקשרים הדוקים עם בני הזוג אלוביץ' ששולטים בבזק ובוואלה ובאמצעותם ובעזרתם דחף לקבלת סיקור אוהד באתר.

עדותו של חפץ צפויה להמשך חודשים ארוכים, צוות ההגנה של נתניהו ירד עמו לפרטים וינסה להוכיח כי לא היה מדובר בקשרים חריגים. התייצבותו של נתניהו בדיון, מול מי שהיה לאיש סודו, דרמטית במיוחד. נזכיר, בין השנים 2014–2017 שימש חפץ דובר ויועץ תקשורת של שרה ובנימין נתניהו. במהלך הבחירות לכנסת ה-20 שימש כמנהל מטה ההסברה של הליכוד.

ב-18 בפברואר 2018 נעצר חפץ על ידי משטרת ישראל ונחקר במסגרת חקירת פרשת בזק-אלוביץ'  בחשד לנטילת שוחד. אך כבר ב-5 במרץ, לאחר כשבועיים במעצר, חתם חפץ על הסכם עד מדינה בתיק זה, מהלך שגרר ביקורת רבה בטענות כי על חפץ הופעלו לחצים ואיומים לא קבילים על מנת שיהפוך לעד מדינה בתיק.

ניר חפץ

ניר חפץ. צילום: פלאש 90

מסביבת נתניהו נמסר בתגובה לפרסום: "מדובר בגיבוב של שקרים ושיבוש הליכי משפט שמגיע בעיתוי לא מקרי ומעיד בעיקר על מצוקת התביעה וחולשת התיקים, במטרה לאפשר לעדים לתאם גרסאות דרך התקשורת".


(נתניהו בבית המשפט).