שוב על הדוכן: נמשכת החקירה הנגדית של ניר חפץ

תיק 4000: יומה השלישי של החקירה הנגדית החל לפני שעה קלה בבית המשפט המחוזי בירושלים. הדיון החל בדלתיים סגורות בשל תרגיל חקירה שאסור בפרסום שנידון בו. כזכור, בשבוע שעבר פרץ חפץ בבכי על דוכן העדים לאחר שסיפר על הפיכתו לעד מדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/21 10:14 ב בטבת התשפב

שוב על הדוכן: נמשכת החקירה הנגדית של ניר חפץ
חפץ, צילום: פלאש 90

תיק 4000: עד המדינה ניר חפץ ממשיך היום (ב') להשיב לשאלות ההגנה במסגרת החקירה הנגדית, על ידי עורכי דינו של הנאשם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. זהו יומה השלישי של החקירה הנגדית. החקירה החלה בדלתיים סגורות כיוון שדנה בפרט שאסור בפרסום.

חפץ שימש בעבר כראש מערך ההסברה הלאומי עבד גם עבור קמפיין הליכוד והיה הדובר של משפחת נתניהו. בימים הקודמים, סיפר על תנאי המעצר הקשים והחקירות האינטנסיביות. "האיום היה ברור שאם אני לא אספק גרסה יחריבו את משפחתי", אמר.

הוא המשיך ודיבר על התא שלו, שהיה מטונף, "כמו של קופים". שאר העצירים שהיו איתו, היו לבושים בכתום ונראו עזתים. "אחד מהם זיהה אותי עם נתניהו. הם התחילו לצעוק נתניהו! נתניהו! ושיקשקו באזיקים. בגלל זה - יחד עם אירועים נוספים שקרו בתא - חשבתי שאני בסכנה, שלא אצא בחיים".

מסרים חד משמעיים להיות עד מדינה

במהלך הדיונים על הפיכתו לעד מדינה פרץ חפץ בבכי. בשבוע שעבר, עם תחילת החקירה הנגדית, בתחילת הדיון, התייחס חפץ למאמצים שהופעלו עליו לכאורה כדי שיסכים להיות עד מדינה. "הבנתי מה רוצים ממני. אמרו לי עד מדינה בלי להגיד עד מדינה", כך עולה מהדיווח של כתב הארץ נטעאל בנדל.

במענה לשאלת סנגורו של נתניהו, כמה פעמים הציעו לו זאת? השיב, "בשבוע הראשון הרבה פעמים. מסרים חד משמעיים של איומים שאם לא אחתום על הטופס הזה התנאים שלי ירעו. שלחו אותי כל יום לבית מעצר אחר והאיום היה חד משמעי שאני אחתום ולהפסיק לבלבל את המוח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן