"חשבתי שאני בסכנה, שלא אצא בחיים": ניר חפץ ממשיך בחקירה הנגדית

עד המדינה במשפט נגד יו"ר האופוזיציה מספר לעורכי הדין מטעם ההגנה על תנאי המעצר הקשים, וכיצד הופעל עליו לחץ לכאורה כדי שיאות לחתום על ההסכם, "האיום היה ברור שאם אני לא אספק גרסה יחריבו את משפחתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/21 14:24 כז בכסלו התשפב

"חשבתי שאני בסכנה, שלא אצא בחיים": ניר חפץ ממשיך בחקירה הנגדית
ניר חפץ בבית המשפט, היום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תיק 4000: עד המדינה ניר חפץ המשיך היום (ד') להשיב לשאלות ההגנה במסגרת החקירה הנגדית, על ידי עורכי דינו של הנאשם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. כזכור, אתמול הגיש חפץ בקשה לקיים את הדיון בדלתיים סגורות, "יש גבול למה שבן אדם יכול לשאת", אמר אז, אולם בית המשפט דחה את בקשתו והתיר את כניסת כלי התקשורת. 

חפץ, אשר שימש בעבר כראש מערך ההסברה הלאומי עבד גם עבור קמפיין הליכוד והיה הדובר של משפחת נתניהו, סיפר על תנאי המעצר הקשים והחקירות האינטנסיביות. "האיום היה ברור שאם אני לא אספק גרסה יחריבו את משפחתי", אמר. הוא המשיך ודיבר על התא שלו, שהיה מטונף, "כמו של קופים". שאר העצירים שהיו איתו, היו לבושים בכתום ונראו עזתים. "אחד מהם זיהה אותי עם נתניהו. הם התחילו לצעוק נתניהו! נתניהו! ושיקשקו באזיקים. בגלל זה - יחד עם אירועים נוספים שקרו בתא - חשבתי שאני בסכנה, שלא אצא בחיים".

 

חפץ אף סיפר כי החוקרים נהגו להזכיר את בני משפחתו, מתוך הנחה כי זו היא נקודת התורפה שתשבור אותו. לדבריו, החוקרים נהגו להזכיר באוזניו את ילדיו ולהטיח בו כי הם לא ירצו לדבר איתו יותר, וכי הוא לא יגיע לגיוס בנו שהיה שבוע לאחר מכן. עוד חשף כי נמנעה ממנו שינה, כאשר בכל ערב, לאחר החקירה הארוכה, היה יושב עוד שעה וחצי בשקט בחדר החקירות, כך שהיה מגיע לתאו בשעת לילה מאוחרת כאשר ההשכמה היא לפנות בוקר למחרת. 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מסרים חד משמעיים להיות עד מדינה

אתמול, (ג'), עם תחילת החקירה הנגדית, בתחילת הדיון, התייחס חפץ למאמצים שהופעלו עליו לכאורה כדי שיסכים להיות עד מדינה. "הבנתי מה רוצים ממני. אמרו לי עד מדינה בלי להגיד עד מדינה", כך עולה מהדיווח של כתב הארץ נטעאל בנדל. במענה לשאלת סנגורו של נתניהו, כמה פעמים הציעו לו זאת? השיב, "בשבוע הראשון הרבה פעמים. מסרים חד משמעיים של איומים שאם לא אחתום על הטופס הזה התנאים שלי ירעו. שלחו אותי כל יום לבית מעצר אחר והאיום היה חד משמעי שאני אחתום ולהפסיק לבלבל את המוח". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן