הרב ישראל אריאל עוכב על ידי שוטר בכניסה להר הבית: "כמו טירונים"

נשיא מכון המקדש ומי שהיה ממשחררי הר הבית במלחמת ששת הימים, הרב ישראל אריאל, עלה להר - שוטר שהוצב בכניסה נטל ממנו את תעודת הזהות ועיכב אותו. ארנון סגל: "זאת שערורייה" | בן גביר: "חייבים להחזיר את הריבונות להר הבית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/12/21 15:08 א בטבת התשפב

הרב ישראל אריאל עוכב על ידי שוטר בכניסה להר הבית: "כמו טירונים"
הרב ישראל אריאל מעוכב בכניסה להר הבית, צילום: ברוך ליאור

בשנים האחרונות נרשמת התקדמות חיובית בכל הקשור לעליית יהודים להר הבית. למרות זאת, סיפורי אפליה כנגד יהודים ממשיכים להיראות בהר. הרב ישראל אריאל, נשיא מכון המקדש וממשחררי הר הבית במלחמת ששת הימים, עלה הבוקר (א') למקום המקדש, ושוטר שהוצב בכניסה נטל ממנו את תעוזת הזהות ועיכב אותו במשך מספר דקות.

ארנון סגל, מי שפועל כבר למעלה משני עשורים בנושא עליית יהודים להר הבית, ואף פרסם ספר בנושא, הסביר ל"חדשות כיפה" את הבעייתיות שבדבר: "מבחינת הצעד של השוטר, אין כאן 'לא עשה לו כלום'. זה נקרא עיכוב, כנראה לצורך הרחקה או שימוע. הסיבה היא שהוא לא התקדם מספיק מהר. זה מבחינת המשטרה עילה לעיכוב והרחקה, אז פה במקרה הזה מבקשים ממנו תעודת זהות. זאת שערורייה".

לדבריו של סגל, "לרב אריאל לא נאמר כלום, זה הקטע. המשטרה קוראת לזה 'הפרת הכללים', 'אתה יודע איך צריך להתנהג', 'אתה עולה ותיק'. הם בעצם מצפים לציות מוחלט, כמו טירונים", האשים סגל. 

ממטה ארגוני המקדש נמסר: "הריבוי במספר העולים היום להר הבית, שרובם התפללו שחרית ומוסף וקראו את ההלל, גורר בשוליים גם אירועים חריגים שמוכיחים כי הגיעה השעה לאבטחה מרחבית בהר הבית, כדי למנוע חיכוכים מיותרים שנגרמים בהכרח מצמידותם של אזרחים ושוטרים במשך שעה ויותר".

בן גביר: "חייבים להחזיר את הריבונות להר הבית"

חבר הכנסת איתמר בן גביר התפלל עלה הבוקר, נר שביעי של חנוכה, להר הבית יחד עם ראש מנהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים. בן גביר קרא את ההלל, השתתף בשיעורי תורה במקום והדליק את נרות החנוכה בשער ההר.

בדברים שנשא בהר הבית אמר בן גביר: "אין יותר נכון להגיע בחג החנוכה, החג שבו אנחנו מציינים את שחרור המקדש, אין יותר נכון מהחג הזה לבוא לכאן, להר הבית, למקום הכי חשוב והכי קדוש שעליו למעשה נאבקו המכבים".

"כשבאים להר הבית רואים את ההתקדמות ואת השיפור, את העובדה שיש כאן שוטרים יהודים, משטרה שלנו, צבא שלנו, כוחות שלנו אבל מצד שני מרגישים כאן פספוס שאין כאן דגלי ישראל, אין בית כנסת שחייב להיות כאן בהר הבית, אין כאן משילות כל כולה, שחייבת להיות כאן". עוד הוא אמר: "חייבים להחזיר את הריבונות להר הבית. אני עושה הרבה ואמשיך לעשות ומקווה שעוד רבים יעשו, כדי שתחזור השליטה לכאן, להר הבית. מי ששולט בהר שולט בארץ ישראל כולה".

הרב שמשון אלבוים שיבח את בן גביר ש"זוכר ומעלה על ראשו את המקום הקדוש בימי החנוכה", גם בהיותו חבר כנסת, ובירך אותו שיזכה לקדם את שיבת המקדש ולראות המנורה דולקת בבית המקדש.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן