האם תחול חובה להתחסן? בנט בוחן צעדים נגד סרבני חיסונים

ראש הממשלה בנט בוחן מספר צעדים נגד סרבני החיסונים נגד נגיף הקורונה. בימים האחרונים עלו מספר הצעות, כשאחת מהן היא חובת חיסונים במגזר הציבורי | שר התיירות: "נכון להסיר את חובת הבידוד לישראלים מחוסנים ששבים ארצה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/12/21 08:29 כח בכסלו התשפב

האם תחול חובה להתחסן? בנט בוחן צעדים נגד סרבני חיסונים
בנט מתחסן, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

הזן החודש של נגיף הקורונה עורר תחילה דאגה רבה בקרב מומחי הבריאות ומדינות העולם, אך ככל שעוברים הימים נראה שה"אומיקרון" חמור פחות משחשבו. בשל הדאגה הרבה כאן בישראל, הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט כבר במוצאי השבת האחרונה על הגבלות חדשות על השבים מחו"ל.

יתכן שעל בסיס הנתונים שיתקבלו בימים הקרובים, ההגבלות החדשות לעניין הכניסה והיציאה לחו"ל לא יוארכו. בנט לא מעוניין שההגבלות יוסרו עבור סרבני החיסונים. בגל"צ דווח הבוקר (ה') כי ישנם כבר צעדים ממשיים שנבחנים נגדם. בימים האחרונים במסגרת דיונים פנימיים, כך על פי הדיווח, עלו מספר הצעות שיחמירו את הצעדים נגד מתנגדי החיסונים:

  • חובת חיסונים במגזר הציבורי
  • הטלת עלות הבדיקות מגיל 5 על ההורים
  • יציאה לחול תתאפשר על בסיס מקום פנוי במלוניות על חשבון היוצאים

רזבוזוב: "אם יהיה נס חנוכה נחזור מיד למצב הקודם"

שר התיירות יואל רזבוזוב חזר הבוקר ואמר בגל"צ, כי אם יימצא שהמצב לא מסוכן - יש לחזור למתווה התיירות שהיה לפני גילוי הווריאנט. "אם יתברר שהווריאנט לא משפיע כמו שחשבנו והחיסון יעיל, חייבים לפעול במהירות ולבחון מחדש את ההגבלות. כנראה שזה המצב, לכן אני חושב שנכון להסיר את חובת הבידוד לישראלים מחוסנים ששבים ארצה"

רזבוזוב אמר השבוע בוועדת החוקה: "חשוב מאוד שיובהר שמדובר בהשהיה ואם יהיה נס חנוכה נחזור מיד למצב הקודם ונוכל להסיר מגבלות מענף התיירות מכיוון שהענף הזה לא תפקד משך 20 חודשים. ענף שמפרנס 150,000 ישירות ועוד כ-200,000 בעקיפין, רובם בפריפריה שנותרו ללא תעסוקה. אני בדיונים עם האוצר לתת פתרונות של פיצויים הולמים למורי הדרך ומארגני התיירות ועסקים המתבססים על תיירות". 

בהתייחסו לאיכוני השב"כ השנויים במחלוקת שנכנסו לתוקף, אמר: "לא כולם מרוצים מאיכוני השב"כ ומהאפליקציה של ההסכמון אך כל עוד אנחנו במספר חשודים נמוך עלינו לעצור את ההתפשטות ולכן נקטנו בצעדים דרסטיים. אנחנו רוצים כמה שיותר למנוע את ההגבלות על האזרחים ולכן איכוני השב"כ הוא כלי חיוני שעלינו לאשר".