יותר מניו יורק ופריז: תל אביב היא העיר היקרה בעולם

דירוג של מגזין בריטי השווה מחירים של מאות מוצרים וקבע כי העיר הלבנה היא המקום הכי יקר לחיות בו בעולם, זאת לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום החמישי. יתכן שתתקשו לגור בעיר הכי זולה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/21 08:00 כז בכסלו התשפב

יותר מניו יורק ופריז: תל אביב היא העיר היקרה בעולם
צילום: Sebi Berens/Flash90

אנחנו אוהבים להיות ראשונים בכל מקום, אולם בדירוג הבא אין מקום לגאווה הישראלית. מגזין אקונומיסט הבריטי דירג את הערים היקרות בעולם וקבע כי תל אביב, העיר העברית הראשונה והשנייה בגודלה בישראל, היא העיר שהכי יקר לחיות בה בכל העולם. 

בדירוג של השנה שעברה, קבעה יחידת המחקר של המגזין כי תל אביב נמצאת במקום החמישי, אולם השנה כאמור, היא קפצה למקום הראשון. את השינוי החד מייחסים במגזין לעליית מחירי המצרכים בסופרים, בנוסף להתחזקות השקל מול הדולר ולעלייה במחירי התחבורה הציבורית. בסקר, אוספים החוקרים נתונים מדי חודש מרס וספטמבר, ומשווים את המחירים של 200 מוצרים ושירותים יומיומיים. 

תל אביב, יקר לחיות פה

תל אביב, יקר לחיות פה צילום: Maxim Dinshtein/Flash90

אחרי תל אביב, מדורגות פריז, סינגפור, ציריך וניו יורק, שהגיעו בדירוג של השנה שעברה למקומות גבוהים יותר. בתחתית הרשימה, המונה 19 ערים בכל רחבי העולם, נמצאות ערי המזרח התיכון ואפריקה. 

על פי מחקר שפורסם באתר CNN, מגיפת הקורונה העולמית, בנוסף לעליית מחירי הסחורות ושינוע המוצרים, אחראים על יוקר המחיה העולמי, כמו גם העלייה במחירי הנפט והבנזין נטול העופרת, וגם בקטוגריית הבילוי והטיפוח האישי.

במידה ותרצו לצמצם הוצאות, ותבחרו לגור בעיר הזולה בעולם, יתכן שתתקשו מאוד לבצע הגירה. דמשק, בירת סוריה השכנה, מדורגת בתור העיר הכי זולה בעולם, זאת הודות למלחמת האזרחים שמתחוללת במדינה כבר למעלה מעשור, שהביאה גם לאינפלציה גבוהה. 

סוריה במהלך המלחמה

סוריה במהלך המלחמה צילום: shutterstock

21 הערים היקרות ביותר בעולם לשנת 2021

1. תל אביב, ישראל
2. פריז, צרפת
2. סינגפור
4. ציריך, שווייץ
5. הונג קונג
6. ניו יורק, ארה"ב
7. ז'נבה, שווייץ
8. קופנהגן, דנמרק
9. לוס אנג'לס, ארה"ב
10. אוסקה, יפן
11. אוסלו, נורווגיה
12. סיאול, דרום קוריאה
13. טוקיו, יפן
14. וינה, אוסטריה
14. סידני, אוסטרליה
16. מלבורן, אוסטרליה
17. הלסינקי, פינלנד
17. לונדון, אנגליה
19. דבלין, אירלנד
19. פרנקפורט, גרמניה
19. שנגחאי, סין