פתחו צהר לראשונה | אחת מכול עשר מסעדות כשרות בתל אביב, בהשגחת צהר

כשרות צהר הולכת וצוברת תאוצה בעיר העברית הראשונה, לראשונה 10% מכלל המסעדות הכשרות בעיר נמצאות תחת השגחת כשרות צהר, מדובר בהישג משמעותי מצד צהר בשוק המסעדות התל אביבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/21 10:46 יב בחשון התשפב

לראשונה | אחת מכול עשר מסעדות כשרות בתל אביב, בהשגחת צהר
צילום: ללא

לאחר הצטרפות מסעדת "הקוסם" למערך הכשרות של צהר והצטרפות מסעדות נוספות בעקבותיו, הגיע מספר המסעדות בתל אביב שתחת השגחה כשרותית של צהר ל 50. בהתחשב בעובדה כי בתל אביב כ - 500 מסעדות כשרות הרי שמדובר בצעד משמעותי מצד צהר בשוק המסעדות התל אביבי. 


יהודה זיידרמן, מנכ"ל כשרות צהר "לאחר אפקט "קפה קדוש" שהביא להצטרפות עשרות מסעדות בירושלים והסביבה ההצטרפות שאנחנו חווים בתל אביב עתה אל המערך כמו גם הפניות הרבות מלמדת ראשית כי הן ציבור המסעדנים והן ציבור הסועדים ברובם מעדיפים לאכול כשר.

צילום: ללא

ההגעה ל10% ויותר היא תוצאה של כשרות מתוך שיתוף פעולה, סבר פנים יפות ומאמץ מצדנו להיענות לאתגרים ההלכתיים שעלו. בכל מקום שנדרש ידענו לבחון את עולם ההלכה ולנסות לתת פתרון הולם. אנחנו מודים
לסועדים ולמסעדנים על האמון ופועלים להמשיך להרבות כשרות בישראל".

במערך הכשרות של צהר נערכים בימים אלה לגיוס והכשרה של  משגיחים נוספים בכל רחבי הארץ על מנת לענות על הביקוש הגובר ובכלל זה בחיפה באר שבע אשקלון ועוד.

אלדד מזרחי, יו"ר המועצה הדתית בת"א מסר כי ארגון צהר פועל בתחום הכשרות באופן דורסני ובחוסר קולגיאליות משווע. 

"ארגון צהר מפעיל אנשי שיווק בעיר המציעים לעסקים להצטרף אליהם, גם באותם מקומות בהם יש לרבנות תעודת כשרות. כך עולה גם מדיווחים של בעלי העסקים למועצה הדתית עיר. פעילות זו של "ציד עסקים" מכל הבא ליד, אינה ראויה ואף סותרת את הצהרת רבני וראשי הארגון טרם צאתם למיזם הכשרות ומהווה הפרת התחייבות של ראשיה 'שלא באו להחליף את הרבנות'". 

"לצערי, המציאות מוכיחה שבאו גם באו לדחוק ולנסות ולהחליף בכל מחיר את רגלי הרבנות ועל זה לא תהיה תפארתם. מסע שכנוע ולחץ על בעלי עסקים בעיר המרוצים מהשירות הניתן ע"י הרבנות, לעבור לכשרות צהר ללא כל הצדקה, אינו מכבד בלשון המעטה, את פעילות הארגון וגם אינו ראוי ברמה המוסרית. עליהם להבין כי המירוץ להוספת כמות העסקים בדך זו אינה "מכשירה" את המטרה".