זן האומיקרון: נתונים ראשוניים מצביעים על יעילות גבוהה של החיסון

החשש מפני התפשטות הווריאנט החדש: נתונים ראשוניים שהגיעו מדרום אפריקה ומאירופה מורים כי ישנה יעילות של החיסון נגדו. לזן הדלתא הייתה יעילות של כ-95%, מול האומיקרון ישנה יעילות של כ-90%

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/21 20:36 כו בכסלו התשפב

זן האומיקרון: נתונים ראשוניים מצביעים על יעילות גבוהה של החיסון
אומיקרון, צילום: shutterstock

אומיקרון: נתונים ראשוניים התקבלו בישראל מדרום אפריקה ומאירופה על הווריאנט החדש. קרן מרציאנו מפרסמת כי הנתונים הראשוניים מעידים על כך שהחיסון עדיין יעיל נגד המוטציות החדשות שהתגלו.

על פי הנתונים יעילות החיסון יורדת, אך רק במעט: 90% הגנה, זאת לעומת 95% הגנה מול זן דלתא. יעילות החיסון במניעת מחלה קשה, זהה ליעילות מול זן הדלתא. יש לציין כי הנתונים תקפים רק למי שהתחסן בשלושת החיסונים.

בתום ביקור שערך היום (ג') בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס לחשש מהתפשטות זן האומיקרון בישראל, וביקש להרגיע את הציבור: "כבר עכשיו יש אינדיקציות ראשוניות מסוימות שמי שמחוסן בבוסטר יהיה מוגן בדרגה גבוהה גם מפני הזן הזה".

השר הוסיף כי "החיסון הוא ממש קריטי עכשיו. מי שיפגוש את הווריאנט שהוא חשוף ללא חיסון, ישים את עצמו בסיכון מיותר. העצירה של התיירות לישראל זמנית, ל-14 ימים. לא נאריך אותה בצורה אוטומטית, ולא מעבר לזמן הקצר שיידרש".

בנט אמר במפגש עם קנצלר אוסטריה היום: "למה כל כך חשוב להתמקד במאמץ החיסון השלישי? ראשית, יש לבוסטר השפעה מהירה מאוד. בתוך חמישה-שישה ימים אחרי החיסון השלישי רואים שינוי מהיר, גם בהגנה מפני הידבקות וגם מפני מחלה קשה. שנית, אנשים שלא התחסנו בשלב הזה, שנתיים אחרי תחילת המגפה, קשה לשכנע אותם להתחסן. הרבה יותר קל לשכנע את מי שכבר התחסן פעמיים, לעשות זאת בפעם השלישית".