במשאל טלפוני: הממשלה אישרה איכון סלולרי למאומתי האומיקרון

בכנסת דנו בהסמכת השב"כ לאיכון סלולרי של מאומתים חדשים לזן האומיקרון, זאת לאחר שהממשלה אישרה זאת במשאל טלפוני. ראש שירותי בריאות הציבור בוועדה: "ההתפשטות המהירה של הזן החדש בדרום אפריקה מדאיגה מאוד, השב"כ חשף עשרות מגעים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/11/21 12:00 כו בכסלו התשפב

במשאל טלפוני: הממשלה אישרה איכון סלולרי למאומתי האומיקרון
שרון אלרעי פרייס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ועדת חוץ וביטחון בראשות חבר הכנסת רם בן ברק דנה היום (ג') בהסמכת השב"כ לאכן אזרחים ששהו לצד מאומתים לזן החדש אומיקרון. במקביל, הממשלה אישרה במשאל טלפוני את החוק לשימוש באיכונים, ועתה הוא יעבור לאישור הכנסת, כאשר חלק מחברי הקואליציה כבר הביעו את התנגדותם. 

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות לציבור אמרה כי ההתפשטות המהירה של הזן החדש בדרום אפריקה מדאיגה מאוד, "יש 15 מוטציות במקום הכי אסטרטגי בווירוס, במקרים של הווריאנטים הקודמים היו בין 1 ל-4 מוטציות. "עליה מ-200 מקרים ל-2000 בעשרה ימים". 

עוד הוסיפה כי, "לא יודעים הרבה לגבי הווריאנט הזה ומידת הקטלניות שלו וגם לא יודעים את הנושא של מועילות החיסון, לוקח כמה שבועות כדי להגיע למסקנות שבאמת מבוססות". דבריה מגיעים בעקבות דברים דומים שאמר מנכ"ל מודרנה, כי יתכן שהווריאנט החדש יפגע ביעילות החיסון. 

על פי נתוני הוועדה, עד כה איכון השב"כ הופעל על 13 בני אדם, שמהם 2 נדבקו בוודאות בנגיף ועוד 11 נמצאים בחשד גבוה.  "במקביל, מה שקיבלנו כרגע מהשב"כ זה 44 מגעים, מתוכם רק 2 חפפו ל-186 שידענו עליהם קודם. זאת אומרת שזה כלי משלים. אנחנו רוצים לראות שאלה לא היו יום-יומיים חריגים", כך אמרה פרייס בוועדה. 

"הממשלה, מתוך דאגה לבריאות הציבור ומכורח הנסיבות, של וריאנט חדש, שאנו לא יודעים עליו מספיק לגבי אופן וקצב התפשטותו ועמידתו בחיסון, קיבלה החלטה להפעיל את תקנות לשעת חירום ולהשתמש בשב״כ בצורך ניטור מי שהוכח שנדבק בווריאנט הספציפי", כך אמר יו"ר הוועדה בפתח הדיון. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן