רצח ליטל יעל מלניק: הוארך מעצרו של החשוד במעשה

בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרו של החשוד עד ליום חמישי, בכדי לאפשר את מיצוי החקירה. השופט הסתייג וכתב: "אם לא תוגש הצהרת תובע על כוונה להגיש כתב אישום - המשמעות היא שחרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/21 17:20 כו בכסלו התשפב

רצח ליטל יעל מלניק: הוארך מעצרו של החשוד במעשה
יעל ליטל מלניק ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

רצח הנערה יעל ליטל מלניק ז"ל: בית משפט השלום בחיפה האריך היום (ג') את מעצרו של החשוד במעשה עד ליום חמישי בכדי לאפשר את מיצוי החקירה. אדי (אדוארד) קצ'ורה בן ה-49 הוא החשוד, לאחר שעבד כאח בבית החולים הפסיכיטארי מעלה כרמל שבטירת הכרמל כ-12 שנים והכיר את מלניק לפני כשנה. "אם לא תוגש הצהרת תובע על כוונה להגיש כתב אישום - המשמעות היא שחרור", הסתייג השופט זיו אריאלי.

עוד הוסיף השופט אריאלי: "אין מנוס ממתן אפשרות נוספת לאפשר ליחידה למצות את החקירה. מהחלטת המחוזי אתמול לא חל שינוי או כרסום בעוצמתו של החשד הסביר. היחידה החוקרת ממשיכה להשקיע משאבים למיצוי החקירה ואני נעתר לבקשה להארכת מעצרו עד יום חמישי". 

אתמול החליטה טל תדמור, שופטת בית משפט השלום בחיפה, לשחרר את קצ'ורה למעצר בית תחת פיקוח, מאחר שלדבריה המשטרה לא הצליחה להפריך את גרסתו. היום כאמור הוארך מעצרו.

עורך הדין בוריס שרמן, שמייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית אמר לפני כחודש, כי החשוד נמצא פעם ראשונה בחייו תחת חקירה ובמעצר. "אגב, בניגוד לפרסומים כאלה ואחרים - המשטרה שבה ובדקה את הנושא: החשוד מעולם לא נחקר באזהרה בחשד לביצוע שום עבירה". בהמשך אמר: "כבר פורסם בעבר שהיה רומן - לטענתנו, מדובר במשהו שהוא חוקי. הנושא המוסרי כמובן לא רלוונטי פה. מבחינה משפטית, גילה של המנוחה הוא כזה שאפשר קיום יחסי מין בהסכמה - גם אם זה גבר שמבוגר ממנה".

נזכיר כי גופתה של מלניק נמצאה קבורה בקריית מוצקין. סבתה דיווחה כי נכדתה שמתגוררת בפנימייה בדרום ומתמודדת עם בעיות נפשיות לא שבה הביתה. עם הדיווח על היעדרותה סיפרה הסבתא כי לליטל יש קשר עם אדם המתגורר בצפון וחוקרי המשטרה עצרו את קצ'ורה. 


(דיווח על המקרה ב"כאן חדשות")