פורסמה זהות החשוד ברצח יעל ליטל מלניק: "מקווים שבסופו של דבר הוא ישוחרר"

אדוארד קצ'ורה בן 49 אח המועסק בבית החולים הפסיכיאטרי "מעלה כרמל" כ-12 שנים, הוא החשוד. השופט החליט להתיר את פרסום שמו ואמר כי אין מניעה לפרסמו כדי להגיע למתלוננות נוספות | פרקליטו: "פורסם בעבר שהיה רומן - לטענתנו, מדובר במשהו חוקי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/21 15:50 ד בחשון התשפב

פורסמה זהות החשוד ברצח יעל ליטל מלניק: "מקווים שבסופו של דבר הוא ישוחרר"
יעל ליטל מלניק ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

שמונה ימים לאחר רצח הנערה יעל ליטל מלניק ז"ל, בית המשפט המחוזי בחיפה התיר היום (א') את פרסום שמו של החשוד במעשה, אדי (אדוארד) קצ'ורה בן ה-49. החשוד שעבד כאח בבית החולים הפסיכיטארי מעלה כרמל שבטירת הכרמל כ-12 שנים, הכיר את מלניק לפני כשנה.

"החשוד מסר גרסה מפורטת לאירוע והיא תחת צו איסור פרסום. בית המשפט מן הסתם ראה את גרסתו והמשטרה כעת בודקת את גרסתו. אנחנו מקווים שבסופו של דבר הוא ישוחרר", כך אמר היום עורך הדין בוריס שרמן, שמייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית. 

עוד הוא אמר כי החשוד נמצא פעם ראשונה בחייו תחת חקירה ובמעצר. "אגב, בניגוד לפרסומים כאלה ואחרים - המשטרה שבה ובדקה את הנושא: החשוד מעולם לא נחקר באזהרה בחשד לביצוע שום עבירה". בהמשך אמר: "כבר פורסם בעבר שהיה רומן - לטענתנו, מדובר במשהו שהוא חוקי. הנושא המוסרי כמובן לא רלוונטי פה. מבחינה משפטית, גילה של המנוחה הוא כזה שאפשר קיום יחסי מין בהסכמה - גם אם זה גבר שמבוגר ממנה".

נזכיר כי גופתה של מלניק נמצאה קבורה למחה בשבת שעברה בקריית מוצקין. סבתה דיווחה כי נכדתה שמתגוררת בפנימייה בדרום ומתמודדת עם בעיות נפשיות לא שבה הביתה. עם הדיווח על היעדרותה סיפרה הסבתא כי לליטל יש קשר עם אדם המתגורר בצפון וחוקרי המשטרה עצרו את קצ'ורה. 


(הדיווח בשבוע שעבר ב"כאן ח דשות")