ג'ו ביידן על האומיקרון: "סיבה לדאגה, אך לא לבהלה"

נשיא ארצות הברית מסר הערב הצהרה על הווריאנט החדש 'אומיקרון'. בדבריו ציין כי "אנחנו לומדים עליו בכל יום דברים חדשים ואסור שהדבר ייצור כאוס". מזכ"ל האו"ם תוקף את הקהילה הבין לאומית על מדיניות ההגבלות על דרום אפריקה: "מענישים אותם ששיתפו מידע מדעי קריטי ורפואי עם העולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/21 22:57 כה בכסלו התשפב

ג'ו ביידן על האומיקרון: "סיבה לדאגה, אך לא לבהלה"
ג'ו ביידן, צילום: shutterstock

הווריאנט החדש והמדאיג של נגיף הקורונה, האומיקרון, ממשיך להתפשט ברחבי העולם והתגלה היום (ב') במדינות נוספות ובניהם ספרד וקנדה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הערב בהצהרה על הווריאנט החדש האומיקרון: "סיבה לדאגה, אך לא לבהלה". הזן טרם התגלה בארה"ב, אך ביידן מעריך שהדבר יקרה בקרוב. "לפני שנה אמריקה התקשתה מול הווריאנט הראשון של הקורונה. ניצחנו את הווריאנט הזה בצורה משמעותית, ואז נפגענו מווריאנט חזק בהרבה – הדלתא. נקטנו צעדים ועכשיו אנחנו רואים שמספר המתים מהדלתא בירידה. אנחנו הולכים להילחם ולנצח גם את הווריאנט הזה". "אנחנו לומדים עליו בכל יום דברים חדשים ואסור שהדבר ייצור כאוס".

"לאומיקרון יש מספר חסר תקדים של מוטציות, וחלקן מדאיגות בגלל ההשפעה האפשרית שלהן על מסלול המגפה. הסיכון העולמי הכולל שקשור לווריאנט החדש מוערך כגבוה מאוד" אמרו בארגון הבריאות עולמי עם זאת עוד דרוש מחקר כדי להבין עד כמה הווריאנט שהתגלה בדרום אפריקה מסוכן וגורם לתחלואה קשה.

"זינוק במספר המקרים, בלי קשר לשינוי בחומרתה, עלול לגרום לעומס יתר על מערכות הבריאות ולהגדיל את התחלואה והתמותה. ההשלכות על האוכלוסיות הפגיעות עשויות להיות משמעותיות, במיוחד במדינות עם שיעורי חיסונים נמוכים", אמרו בארגון הבריאות העולמי. "רבים מאיתנו עלולים לחשוב שסיימנו עם נגיף הקורונה. הוא לא סיים איתנו", אמר מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברייסוס.

דרום אפריקה נגד הקהילה הבין לאומית:

"אסור להאשים את תושבי אפריקה בשיעור הנמוך והלא-מוסרי של החיסונים הזמינים באפריקה, ואסור להעניש אותם על כך שהם זיהו (את הווריאנט) ושיתפו מידע מדעי קריטי ורפואי עם העולם", אמר מזכ"ל האו"ם בעקבות בעקבות ההגבלות הרבות שהטילו מדינות על יציאה וכניסה לשטחם מדרום אפריקה.

רבה הראשי של דרום אפריקה התייחס לבידודה על ידי ישראל ואמר: "מדינת ישראל היא הבית של כל יהודי בעולם, במיוחד בשעת משבר. סגירה טוטאלית של מדינת ישראל בפני יהודי העולם מאותתת לקהילות היהודיות שמבחינת ישראל הם נחשבים ליהודים סוג ב'".

"הוריאנט החדש לא מבדיל בין יהודי בעל אזרחות ישראלית ליהודי אחר. הדרך הנכונה להיאבק בכניסת הוריאנטים היא על ידי יצירת מנגנון בדיקות יעיל הכולל תקופת בידוד, כפי שהיה בעבר. אל תסגרו את שערי מדינת ישראל בפנינו. זה מדרון חלקלק שעלול לפגוע יותר מאשר להועיל. אני קורא לראש הממשלה ולחברי קבינט הקורונה לחשוב שוב על ההשלכות לפני קבלת ההחלטה." חתם.