אביה של התינוקת שלהבת פס בתגובה לעמוס שוקן: "מזועזע"

לאחר שמו"ל הארץ טען כי רצח התינוקת בחברון לפני עשרים שנה נגרם עקב חוסר אחריות של הוריה, אומר איציק אביה, "הייתי מזועזע עד עמקי נשמתי, יש דברים שהם מעבר לפוליטיקה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/11/21 11:18 כו בכסלו התשפב

אביה של התינוקת שלהבת פס בתגובה לעמוס שוקן: "מזועזע"
עמוס שוקן, מו"ל הארץ, צילום: פלאש 90, אמיר לוי

עמוס שוקן, מו"ל עיתון "הארץ", יצא אתמול (ב') באמירה שנויה במחלוקת. בציוץ שהעלה כתגובה לדבריו של יו"ר מרצ אורי זכי על הדלקת נר חנוכה של נשיא המדינה בחברון, התייחס למותה של התינוקת שלהבת פס על ידי צלף ערבי בשנת 2001 וכתב כי "שלהבת פס נהרגה בגלל חוסר האחריות של הוריה שחשבו שאפשר לגדל ילדים בסביבת לחימה, ושל משרד הרווחה שבמדינה נורמלית היה מוציא ילדים מאיזורי מלחמה". לאחר שהמגיבים תקפו אותו, הוא לא חזר בו וצייץ שוב: "שהוריה של שלהבת פס יתביישו. דם יהודי אינו הפקר".

איציק פס, אביה של שלהבת, התייחס היום (ג') לדברים בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, ואמר: "הייתי בשוק מהציוץ שלו. לא היה לי מושג מאיפה זה הגיע. יש גבול לכמה בן אדם יכול לרדת. הייתי מזועזע עד עמקי נשמתי. יש דברים שאדם פולט תוך כדי ויכוח, עימות, כולנו בני אדם ואחר כך מתנצלים. אבל לכתוב את הדברים בדם קר? והתוספת מראה שזו לא פליטת פה תוך כדי סערת רגשות, אלא ממש אמירה שכוונה לדקור".

"אפשר לדבר על צדקת הדרך, ארץ ישראל שלנו ויש זכות ליהודי לחיות בכל מקום", המשיך פס, "אבל אני הולך לקטע האישי שלי - יש דברים שהם מעבר לפוליטיקה. לכתוב כזה דבר לאבא שכול, שראיתי את הבת שלי נרצחת לי ממש בידיים, ולהאשים אותי בדבר הזה? זה כבר לא פוליטיקה. זו ממש אוטו-אנטישמיות. אין קווים אדומים בעולם? זו בושה וחרפה. גם לא שמעתי גינויים. זה הרבה מעבר לפוליטיקה, זה הערכים הכי בסיסיים שלנו כבני אדם".

הלוויתה של התינוקת, ארכיון

הלוויתה של התינוקת, ארכיון צילום: Nati Shohat/Flash90

על אירוע הרצח שאירע בשכונת אברהם אבינו בחברון, הוא מספר. "בשנייה הראשונה אתה לא קולט מי מה, נשכבתי מאחורי עמדה ואוריה באה, לקחת את שלהבת מהעגלה, וכשהיא מרימה אותה לחפש מחסה היא רואה בעצם שהכדור, אותו כדור, עבר דרכי ופגע בריאה של שלהבת. פינו אותי לבי"ח תחת ירי מאוד כבד למרות שאני מבין בתוך תוכי מה זה אומר. גם ראיתי בזווית העין שכן רופא שלנו שהתחיל לעשות החייאה. הלב מסרב להאמין ואתה נאחז בכל מיני תקוות אולי בכל זאת זה לא כמו שזה נראה".עוד הוסיף: "היא נהרגה במקום. היום יש לנו ברוך השם חמישה ילדים. הגדולה נולדה מספר חודשים לאחר הרצח".