לאחר שהמשטרה חסמה את פעילי שלום עכשיו: הנשיא הגיע להדלקת נר ראשון בחברון

יצחק הרצוג הגיע להדלקת נר חנוכה ראשון ביישוב היהודי בחברון, "הזיקה ההיסטורית אינה מוטלת בספק". לאחר שעורר את זעמם של חברי סיעת מרצ, פעילי שלום עכשיו התייצבו להפגין במקום ונהדפו על ידי המשטרה. "אוי לבושה לנשיא הרצוג שמכשיר את הקיצוניים שבמתנחלים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 28/11/21 16:51 כד בכסלו התשפב

לאחר שהמשטרה חסמה את פעילי שלום עכשיו: הנשיא הגיע להדלקת נר ראשון בחברון
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע הערב (א') לחברון להדלקת נר חנוכה ראשון. לאחר שההחלטה עוררה סערה בקרב חברי הכנסת ממר"צ, עשרות מפגינים מטעם שלום עכשיו הגיעו למקום והמשטרה מנעה את כניסתם ליישוב באמצעות צו רידוד שמאפשר את הגבלת התנועה. 

הנשיא התייחס לפולמוס סביב הגעתו במעמד ההדלקה ואמר: "אחי ואחיותיי, גם היום, עם כל המורכבות, ואינני מתעלם לרגע מהמורכבות – הזיקה ההיסטורית של העם היהודי לחברון, למערת המכפלה, למורשת האמהות והאבות איננה מוטלת בספק. ההכרה בזיקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת". 

הנשיא הרצוג בהדלקת החנוכייה

הנשיא הרצוג בהדלקת החנוכייה צילום: מאיר אליפור

"כשאנו מאוחדים סביב האור הנפלא של נרות חנוכה, חשוב שנקרא, לכבד את הממלכתיות הישראלית ואת עקרונותיה, להקשיב יותר לאחר, לכבד את השונה, לבנות גשר ועוד גשר כדי לשמר את היחד שלנו, כמובן מבלי לפגוע בכל יחיד וקהילה, בדעותיהם ובאמונותיהם". 

"בזמן שהנשיא ידליק נר עם ברוך מרזל והכהניסטים, כוחות הביטחון מונעים מאזרחים שומרי חוק לממש את זכות המחאה. אוי לבושה לנשיא הרצוג שמכשיר את הקיצוניים שבמתנחלים ובביקורו בחברון רומס את חופש הביטוי של מי שהיו עד לא מכבר שותפיו הפוליטיים", כך נמסר מטעם תנועת שלום עכשיו. 

עוד הוסיפו כי "ההתנחלות בחברון היא הפנים המכוערות ביותר של השליטה הישראלית בשטחים. בלתי נתפס שנשיא המדינה, שאמור להיות דמות מאחדת, בוחר מכל המקומות להדליק נר במקום שהפך למעוז הכהניזם ולסמל הדיכוי והאלימות. הגענו לחברון כדי להבהיר להרצוג  שלא נעמוד מנגד מול ניסיון החנופה השקוף שלו למחנה הימין, ולא נאפשר לו לנרמל את הקיצוניים שבמתנחלים". 

צילום: שלום עכשיו

אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע חברון, סיפר על ההתרגשות שעורר הנשיא עם הגעתו למערת המכפלה. "700 שנה יהודים לא יכלו להיכנס למערת המכפלה, לקברי האבות ואימהות שלנו, עצב גדול היה. ביקור נשיא המדינה כאן בחג שכולו אור וניצחון הוא עוד חותמת לאחיזה שלנו במקום היהודי החשוב והקדוש, נמשיך בעזרת השם לגדול להתפתח ולפרוח". 

יו"ר עוצמה יהודית, תושב קריית ארבע חברון, איתמר בן גביר, הגיע להשתתף גם הוא בהדלקת נר ראשון של חנוכה ומסר: "מול מפגינים חשוכים ואנטי יהודים, נדליק את אור החנוכה במערת המכפלה, שם קבורים אמותינו ואבותינו הקדושים ונגרש את החושך המאיים על המשך המורשת היהודית בארצנו".