אחרי ההדחה מצה"ל: הוארך מעצרו של סא"ל דן שרוני

הוארך מעצרו של מפקד בית הספר לנהיגה דן שרוני, במקביל הוא הודח מתפקידו. שרוני חשוד שנהג לצלם חיילות במצבים אינטימיים בעזרת מצלמות שהחביא בתחכום. אביב כוכבי על הפרשה: "זוהי התנהגות פסולה שאנו מגנים ומוקיעים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/21 19:18 כה בכסלו התשפב

אחרי ההדחה מצה"ל: הוארך מעצרו של סא"ל דן שרוני
סא"ל דן שרוני בדרך לבית המשפט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הוארך מעצרו של מפקד בית הספר לנהיגה סא"ל דן שרוני, החשוד בעבירות מין נגד חיילות. היום (ב') הוחלט גם ששרוני יודח מתפקידו. על כתב ההדחה חתם ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. במקביל להדחתו של הקצין מתקיים נגדו הליך פלילי.

מפרטי האירוע עולה על פי החשד כי שרוני נהג במשך שנים לתעד בסתר חיילות באמצעות מצלמות שהוסתרו בתחכום בחפצים שונים בחדר. כך למשל, מצלמות הוחבאו במטענים לטלפון הנייד שהיו מחוברים לקיר. עוד חשד שנקשר בשמו של הקצין הבכיר מעלה כי הוא נהג להעביר למכשיר הטלפון הנייד שלו תמונות אינטימיות של חיילות ששירתו תחת פיקודו. 

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אביב כוכבי: "אפס סובלנות"

אביב כוכבי התייחס לאירוע באיגרת שהפיץ לציון יום המאבק לאלימות נגד נשים: "זוהי התנהגות פסולה וחמורה שאנו מגנים ומוקיעים", כתב כוכבי. "חובתנו ליצור סביבה המכבדת את כל המשרתים והמשרתות בצה"ל. העיקרון שקבענו הוא 'אפס סובלנות' ועל פיו נפעל נוכח כל חריגה".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בעקבות האירוע: "יש כאן קצין שחילל לכאורה את גופן ונפשן של חיילות צעירות. כולנו מפקידים את היקר לנו מכל בידי צה״ל בכדי שיגנו על המדינה ולא בכדי שיהפכו לקורבנות לאלימות מינית. מעבר לטיפול ברמה הפלילית, אני מצפה מהרמטכ״ל לפעול גם במישור החינוכי וההסברתי ולדאוג לכך שהפרשה החמורה  הזאת תדובר ותוסבר בבסיסי צה״ל כולם, עד אחרון החיילים".