חשד: סא"ל דן שרוני נעצר בחשד לביצוע עבירות מין

קצין בכיר הובא בפני בית הדין המיוחד בקריה בחשד כי במשך שנים נהג לצלם בסתר חיילות ולהעביר למכשיר הטלפון שלו תמונות אינטימיות של חיילות ששירתו תחת פיקודו. יו"ר נעמ"ת: "מצפה מהרמטכ״ל לפעול גם במישור החינוכי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/21 19:46 כ בכסלו התשפב

חשד: סא"ל דן שרוני נעצר בחשד לביצוע עבירות מין
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מקרה חמור של הטרדות מיניות בצה"ל: הותר לפרסום כי מפקד בית הספר לנהיגה בבה"ד 6, סא"ל דן שרוני, הובא הערב (ד') בפני בית הדין הצבאי המיוחד בקריה, זאת בחשד לביצוע עבירות מין ופגיעה בפרטיות. בבית הדין יבקשו להאריך את מעצרו לצורך סיום החקירה. 

מפרטי האירוע עולה כי שרוני נעצר כבר לפני שבועיים, ועל פי החשד הוא נהג במשך שנים לתעד בסתר חיילות באמצעות מצלמות שהוסתרו בתחכום בחפצים שונים בחדר. כך למשל, מצלמות הוחבאו במטענים לטלפון הנייד שהיו מחוברים לקיר. עוד חשד שנקשר בשמו של הקצין הבכיר מעלה כי הוא נהג להעביר למכשיר הטלפון הנייד שלו תמונות אינטימיות של חיילות ששירתו תחת פיקודו. 

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה למעצר כי מדובר במקרה מזעזע. "יש כאן קצין שחילל לכאורה את גופן ונפשן של חיילות צעירות. כולנו מפקידים את היקר לנו מכל בידי צה״ל בכדי שיגנו על המדינה ולא בכדי שיהפכו לקורבנות לאלימות מינית. מעבר לטיפול ברמה הפלילית, אני מצפה מהרמטכ״ל לפעול גם במישור החינוכי וההסברתי ולדאוג לכך שהפרשה החמורה  הזאת תדובר ותוסבר בבסיסי צה״ל כולם, עד אחרון החיילים". 

רק בתחילת השבוע פורסם בישראל היום כי נגד בשירות קבע בחיל האוויר העלה לאינסטגרם תכנים מיניים שהתייחסו לחיילות ולחיילים ביחידתו. בית הדין הצבאי פסק כי הנגד יורד לדרגת טוראי ויבצע עבודות צבאיות. חודשיים לאחר גזר הדין, הנגד ערער על ההחלטה להורידו בדרגה.