אחרי שנפגש עם השר כהנא: הרב מיכה הלוי נגד רפורמת הכשרות

הרב מיכה הלוי: "הכשר הרפורמה אינו על פי ההלכה. זו פגיעה בלב של כל יהודי". לפני כיומיים הוא נפגש עם מתן כהנא ואמר: "אני סמוך ובטוח שכל כוונותיו של השר הוא להיטיב עם הכשרות והרבנות בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/21 10:57 כא בכסלו התשפב

אחרי שנפגש עם השר כהנא: הרב מיכה הלוי נגד רפורמת הכשרות
פגישת השר כהנא והרב הלוי, צילום: יח"צ

בדברים שנשא הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה וראש ישיבת עטרת נחמיה בכנס רבני הציונות הדתית באיזור המרכז שהתקיים בבית הכנסת ניגוני חיים בפתח תקווה, תקף הרב את רפורמת הכשרות שהעבירה הממשלה והבהיר כי "התנגדות רוב ככל רבני ישראל לרפורמה הינה עניינית, הלכתית ולא אישית".

בתחילת דבריו בכנס אמר הרב הלוי כי "הדיבור נגד הרבנות הוא דיבור נגד הלב הקדוש של כל ישראל. כל יהודי בישראל, עוד בטרם נפגש באופן מעשי עם הרבנות, בעצם זה שיש רבנות בישראל ורב בעירו זה מאפשר לו להרגיש קשור לקדושת התורה".

הרב הוסיף והתייחס לתיקונים הנדרשים במערך הכשרות ואמר כי "השיטה שמציעה הרפורמה איננה הלכתית, זו שיטה שאינה הכשר. לא מדברים פה כרגע איך לתקן. לתקן שבאמת בכל מקום יהיה משגיח יוצא ונכנס בשלמות? את זה צריך לתקן. אני מזדהה באופן מלא עם עמדת מועצת הרבנות הראשית ורוב ככל רבני ישראל שאסור הלכתית לשתף פעולה עם רפורמה של הכשר ללא הכשר. כשרוצים לתקן דבר לא מקלקלים ברגל גסה ומדברים כל היום נגדו, ולא יוצרים דבר שהוא מקולקל ביסוד שלו".

לפני כיומיים נפגש הרב מיכה הלוי עם מתן כהנא וניר אורבך. הרב מפעיל מתווה מיוחד של מערך כשרות בעיר, ושוחח עם השר על האופן בו רבנים מקומיים ימשיכו להעניק כשרות. השר כהנא הבהיר כי בתכנית הכשרות יוכלו רבני הערים והמועצות הדתיות המוסמכות להמשיך להעניק כשרות כבעבר. 

הרב הלוי ציין כי הוא עדיין מסויג מהתכנית אך הדגיש, "אני סמוך ובטוח שכל כוונותיו של השר הוא להיטיב עם הכשרות והרבנות בישראל, וכך אני דואג להגיד בכל מקום".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן