רפורמת הכשרות: אחרי שהתנגד - רב העיר נפגש עם מתן כהנא

לראשונה מאז החל הליך רפורמת הכשרות, נפגש השר לשירותי דת עם רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, שעדיין מסויג: "סמוך ובטוח שכל כוונותיו של השר הוא להיטיב עם הכשרות והרבנות בישראל" | בחודש שעבר תקף הרב את השר בשל קידום הרפורמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/21 15:31 יט בכסלו התשפב

רפורמת הכשרות: אחרי שהתנגד - רב העיר נפגש עם מתן כהנא
פגישת השר כהנא והרב הלוי, צילום: יח"צ

לראשונה מאז החל הליך חקיקת רפורמת הכשרות, שהספיקה לעבור בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, השר לשירותי דת מתן כהנא, נפגש היום (ג') עם רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי. בפגישה השתתף גם תושב העיר, יו"ר סיעת ימינה, חבר הכנסת ניר אורבך. 

הרב מיכה הלוי המפעיל מתווה מיוחד של מערך כשרות בעיר, שוחח עם השר על האופן בו רבנים מקומיים ימשיכו להעניק כשרות. השר כהנא הבהיר כי בתכנית הכשרות יוכלו רבני הערים והמועצות הדתיות המוסמכות להמשיך להעניק כשרות כבעבר. 

הרב הלוי ציין כי הוא עדיין מסויג מהתכנית אך הדגיש, "אני סמוך ובטוח שכל כוונותיו של השר הוא להיטיב עם הכשרות והרבנות בישראל, וכך אני דואג להגיד בכל מקום".

נזכיר כי בתחילת החודש שעבר, תקף הרב הלוי את השר כהנא, על רקע קידום הרפורמה למרות התנגדות הרבנות הראשית לישראל. "יהיו גופים פרטיים שאולי בראשם יעמדו רבנים, אבל הרבנים הופכים להיות חלק מגוף פרטי עסקי - תחרותי, מה שיגרום לאיבוד שיקול הדעת בענייני בכשרות. במקום זיקת משגיח-מושגח שעליה מדברים היום – עכשיו יש פה זיקה של הרבנים בשיקול הדעת להוריד כשרות", אמר בראיון לרדיו "קול חי".