בנות השירות לא ייהנו מהעלאת שכר החיילים

הכרזת השרים על העלאת שכר החיילים ב-50 אחוזים כבר בתחילת השנה הקרובה, השכיחה את מתנדבי השירות הלאומי שימשיכו להסתפק בפחות מ-900 שקלים בחודש | המקור לבעיה: האחריות עברה למשרד רה"מ - שם לא מתכוונים להתעסק בנושא

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/11/21 16:55 כא בכסלו התשפב

בנות השירות לא ייהנו מהעלאת שכר החיילים
בנות שירות, אילוסטרציה, צילום: מנהלת השירות הלאומי אזרחי

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הביטחון בני גנץ סיכמו ביום שלישי האחרון על העלאת דמי הקיום של החיילים ב-50% החל מינואר הקרוב. במסגרת ההסכם, משכורות כלל הלוחמים יעלה בתחילה ל-2,463 שקלים ובהמשך, שכר לוחמי החוד יעלה בשנה השלישית ל-3,048 שקלים, תומכי הלחימה יקבלו 1,793 שקלים והחיילים העורפיים יזכו ל-1,235 שקלים. 

ההכרזה החגיגית של ליברמן וגנץ הביאה עימה גל של ברכות ומחמאות מרחבי הקשת הפוליטית, לוחמים בעבר ובהווה וישראלים רבים ששמחו על כך שלוחמי וחיילי צה"ל יזכו לתגמול קצת יותר ראוי משהיה עד כה. בתוך כל החגיגה, נשארה קבוצה אחת מאחור - מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי - אזרחי.

866.76 שקלים. זה הסכום המקסימלי אותו מקבלת בת שירות, שמתגוררת מחוץ לביתה ונושאת בעצמה את הוצאות האוכל והקיום. ואם מדובר במתנדבת שישנה בבית או שאוכלת ארוחת צהריים במוסד בו היא נמצאת - אז הסכום יורד באופן דרמטי. יש לציין כי בהשוואה לשנים הקודמות, שכר מתנדבי השירות הלאומי נמצא בירידה הדרגתית ומתמדת. 

בשיחה עם כיפה, הביעו בני ובנות שירות רבים את מורת רוחם גם מהשכר אותו הם מקבלים, שאמור לכלכל את כל צרכיהם, החל מאוכל יום יומי ועד כלי ניקוי וביגוד, (שבניגוד לחיילים, להם אין מדים), וגם מהתחושה אותה קיבלו לפיה הם לא שווים לחיילי צה"ל והעלאת שכרם כלל לא הוזכרה בדיון. 

בשנים כתיקונן המשרד הממשלתי האחראי על השירות הלאומי-אזרחי הוא משרד ההתיישבות, אך מכיוון שמשרד זה לא אויש, כלל הסמכויות הועברו למשרד ראש הממשלה, ושם ככל הנראה לא מתכוונים לעסוק בנושא.

ברשות השירות הלאומי-אזרחי מסרו לכיפה כי, "הרשות תומכת תמיכה נחרצת בהעלאת שכר החיילים ופועלת ככל יכולתה להעלות במקביל את דמי הכיס של מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי-אזרחי. הרשות הגיבה באופן מיידי וכבר קיימה מספר פגישות דחופות בנושא. אנו תקווה כי מגעים אלו יישאו פרי בהקדם ונביא להעלאה הצודקת והנדרשת בדמי הכיס של מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי-אזרחי אשר מהווים אבן יסוד בחוסן הלאומי אזרחי".