מחווה לחרדים: נשקלת החרגת מיץ ענבים מהמס של ליברמן

חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד חושף כי יין מתוק לקידוש יוחרג מהמס החדש המוטל על משקאות ממותקים, שייכנס לתוקף בעוד כחודש וחצי: "אף אחד לא קונה אותו כי הוא צמא", אמר הח"כ מיש עתיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/21 18:37 י בכסלו התשפב

מחווה לחרדים: נשקלת החרגת מיץ ענבים מהמס של ליברמן
קידוש, יוחרג מהמס?, צילום: shutterstock

אחד מתקנות "הדגל" של שר האוצר אביגדור ליברמן הוא המס על המשקאות המתוקים שייכנס לתוקף ב-1 בינואר. במסגרת הצו, על משקה מתוק ששיעור הסוכר בו גבוה או שווה ל-5%, יוטל מס בסכום של שקל לכל ליטר. במידה ולא יהיה שינוי, עליית המחירים לא תפסח גם אחד מיץ הענבים המתוק לקידוש, דבר שהביא את יחסי הממשלה עם המפלגות החרדיות לנקודת רתיחה חדשה.

אלא שהיום (א') אמר חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד כי כנראה שהיין לקידוש יוחרג מהצו ומחירו יישאר על כנו. "ככל הנראה נחריג ממס הסוכר את מיץ הענבים לקידוש. אף אחד לא קונה את זה כי הוא צמא", נימק בליאק בראיון לרדיו 103 והשאיר פתח לפיוס עם ש"ס ויהדות התורה.

מדובר בעוד סוגייה שהעלתה על שרטון את יחסיה הממשלה והציבור החרדי. רפורמות הכשרות והגיור של שר הדתות מתן כהנא ומיסי החד פעמי, התחבורה הציבורית והמשקאות הממותקים לצד גזירת המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן תורמים לאווירה המתוחה.

כזכור, הראשון לציון הרב יצחק יוסף יצא במתקפה חריפה אמש (ש') כנגד השר לשירותי דת, מתן כהנא, בעקבות אישור רפורמת הכשרות בשבוע שעבר ואמר: "הטייס הזה בא וממשיך לעופף באוויר". כהנא הגיב לדברים וכתב: "צר לי שהראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א בחר להתבטא באופן כזה כלפי. הרב יוסף הוא גדול תורה ולכן תמיד אמשיך לכבד את כת"ר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן