פרשת הרצח והחטיפה: ראש העיר החרדי התחפש לאישה ונהג ברכב לזירת הרצח

בבית המשפט בירושלים הוארך מעצרם של החשודים בפרשה שאירעה בבירה לפני שלושה עשורים, פרשה בה נחשד גם אליעזר ברלנד. מעדויות שפורסמו, ראש העיר ששמו נאסר בפרסום נכח בזירת הרצח ונהג ברכב אשר הוביל את אדרי

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/11/21 22:47 יח בכסלו התשפב

פרשת הרצח והחטיפה: ראש העיר החרדי התחפש לאישה ונהג ברכב לזירת הרצח
ברלנד בבית המשפט, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהתאם לבקשה של משטרת ישראל, הוארך בבית משפט השלום בירושלים מעצרם של המעורבים בפרשיית הרצח והחטיפה של אבי אדרי לפני 30 שנה. מעצרם של שלושה מהחשודים הוארך בשבעה ימים נוספים עד ליום ראשון הקרוב, ומעצרם של חמישה חשודים נוספים הוארך בארבעה ימים, עד יום חמישי הקרוב.

בבית המשפט הדגישו כי עדיין קיים צו איסור פרסום על זהות המעורבים בחקירה, ובתוך כך, ראש העיר החרדי, אשר נעצר בתחילת השבוע בחשד למעורבותו בפרשה, אך עדיין נותר ללא זהות ופרטיו אסורים בפרסום.

ראש העיר החרדי נכח בזירת הרצח 

העבירות המיוחסות לבכיר האלמוני הן רצח וקשירת קשר לביצוע פשע. בנוסף, על פי המשטרה, החשוד נכח בזירת הפשע בזמן הרצח והיה קטין באותה תקופה. בדיווח בכאן 11 נאמר כי על פי עדויות מתיק החקירה, ראש העיר החרדי היה הנהג ברכב שהוביל את אדרי לזירת הרצח ביער רמות כאשר היה מחופש לאישה. פרט נוסף מהעדויות שפורסמו הוא שאליעזר ברלנד הורה לסרס את אדרי, אך המעורבים היכו אותו נמרצות והוא מת, לאחר כן הם דיווחו כי זו היתה "תאונת עבודה". 

כזכור, בתחילת החודש המשטרה חקרה אחרי שרידי גופתו של הנער הנעדר ניסית שטרית ביער באזור ירושלים, זאת לאחר שמנהיג קהילת שובו בנים, אליעזר ברלנד, נעצר בחשד למעורבותו בפרשה, לאחר שנכלא כדי לרצות חמישה חודשי מאסר נוספים בתיק בו הורשע בעבירות עושק ומרמה. 

במהלך חקירתו של ברלנד, התקיימה פגישה בינו לבין מאיר שטרית, אחיו של הנער הנעדר. בפגישה אמר ברלנד לשטרית: "אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש, מצטער שלא אמרתי לך את זה לפני 35 שנה". במהלך דיון בבית המשפט, אליו הובא כדי להאריך את מעצרו, התמוטט ברלנד בן ה-83 ומיד לאחר מכן כלי תקשורת הוצאו מהאולם. מעצרו הוארך בתשעה ימים. מאיר שטרית שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM ואמר: "ברלנד ביקש לפגוש אותי, המשטרה עשתה כל מה שעל ידה כדי להביא אותי כמה שיותר מהר לפני שהוא יתחרט". 

"משמרת הצניעות איימו על ניסים שיטרית שלא יצא עם בנות"

העצורים חשודים בהיעדרות הנער בן ה-17 ניסים שיטרית ורצח אבי אדרי בשנת 1990.  שיטרית התגורר בירושלים בשכונת סנהדריה, וטרם היעלמותו נחטף מישיבתו באשדוד, והוכה נמרצות בידי משמרת הצניעות שאיימו עליו כי מוטב לו שלא יצא עם בנות שחשוד כי הכיר באזור מגוריו בירושלים. לאחר חצי שנה ברחוב "מעגלי הרים לוין" בשכונתו בסנהדריה הכיר ניסים יחד עם חבריו את מייק, שהיה מתעסק עם סמים, ובעברו עבד במספנה באילת.

לאחר הכרותם ניסים התרועע עם מייק כשבוע, ובתאריך 23 בינואר 1986 נעלמו עקבותיו לאחר שניפגש עמו במרכז העיר ירושלים, ונסע איתו ברכבו. שיטרית מוגדר נעדר עד היום ללא קצה חוט בפרשה. חלק מהחוקרים מקשרים בין שני המקרים המתוארים בשחזור, ומשערים שמייק היה שליח של משמרת הצניעות, וכנראה הוחלט לפגוע בניסים עד כדי פגיעה בחייו והעלמת גופתו.