פרשת הרצח והחטיפה: ראש עיר חרדי נעצר בחשד למעורבות

פרטים חדשים בפרשה ששבה לכותרות אחרי עשרות שנים: המשטרה האריכה את מעצרו של אחד מהחשודים בשמונה ימים. צו איסור פרסום מוטל על פרטי החשודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/21 18:18 יז בכסלו התשפב

פרשת הרצח והחטיפה: ראש עיר חרדי נעצר בחשד למעורבות
ברלנד בחקירתו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התפתחות נוספת בפרשת היעדרות והרצח מלפני 30 שנה בירושלים: מהפרטים החדשים עולה כי ראש עיר חרדי חשוד במעורבות בפרשה. מוקדם יותר היום, לבקשת צוות החקירה, הוארך בבית המשפט פעם נוספת מעצרו של אחד מהחשודים בשמונה ימים נוספים. ככל הנראה המשטרה תבקש מחר להאריך את מעצרו של ראש העיר החשוד. בתיק החקירה עדיין קיים צו איסור פרסום על זהות המעורבים.

כזכור, בתחילת החודש המשטרה חקרה אחרי שרידי גופתו של הנער הנעדר ניסית שטרית ביער באזור ירושלים, זאת לאחר שמנהיג קהילת שובו בנים, אליעזר ברלנד, נעצר בחשד למעורבותו בפרשה, לאחר שנכלא כדי לרצות חמישה חודשי מאסר נוספים בתיק בו הורשע בעבירות עושק ומרמה. בנוסף, המשטרה מעדכנת כי אכן ידוע מתי נרצח הנער ומי עשה זאת.

במהלך חקירתו של ברלנד, התקיימה פגישה בינו לבין מאיר שטרית, אחיו של הנער הנעדר. בפגישה אמר ברלנד לשטרית: "אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש, מצטער שלא אמרתי לך את זה לפני 35 שנה". במהלך דיון בבית המשפט, אליו הובא כדי להאריך את מעצרו, התמוטט ברלנד בן ה-83 ומיד לאחר מכן כלי תקשורת הוצאו מהאולם. מעצרו הוארך בתשעה ימים. מאיר שטרית שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM ואמר: "ברלנד ביקש לפגוש אותי, המשטרה עשתה כל מה שעל ידה כדי להביא אותי כמה שיותר מהר לפני שהוא יתחרט". 

"ביתרו את גופתו, וטמנו את חלקיה ביער אשתאול"

העצורים חשודים בהיעדרות הנער בן ה-17 ניסים שיטרית ורצח אבי אדרי בשנת 1990.  שיטרית התגורר בירושלים בשכונת סנהדריה, וטרם היעלמותו נחטף מישיבתו באשדוד, והוכה נמרצות בידי משמרת הצניעות שאיימו עליו כי מוטב לו שלא יצא עם בנות שחשוד כי הכיר באזור מגוריו בירושלים. לאחר חצי שנה ברחוב "מעגלי הרים לוין" בשכונתו בסנהדריה הכיר ניסים יחד עם חבריו את מייק, שהיה מתעסק עם סמים, ובעברו עבד במספנה באילת.

לאחר הכרותם ניסים התרועע עם מייק כשבוע, ובתאריך 23 בינואר 1986 נעלמו עקבותיו לאחר שניפגש עמו במרכז העיר ירושלים, ונסע איתו ברכבו. שיטרית מוגדר נעדר עד היום ללא קצה חוט בפרשה. חלק מהחוקרים מקשרים בין שני המקרים המתוארים בשחזור, ומשערים שמייק היה שליח של משמרת הצניעות, וכנראה הוחלט לפגוע בניסים עד כדי פגיעה בחייו והעלמת גופתו.