באווירה חיובית: הנשיא הרצוג שוחח עם ארדואן

ראש הממשלה ושר החוץ שוחחו לראשונה עם בני הזוג שהשתחררו מהמעצר בטורקיה. "הפכתם עולמות למעננו, זה לא מובן מאליו בכלל. אנחנו אסירי תודה", לפיד אף ציין לשבח את הבת, שירז, "יש לך משפחה מאוד מיוחדת". הרצוג שוחח עם ארדואן

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/11/21 12:20 יד בכסלו התשפב

באווירה חיובית: הנשיא הרצוג שוחח עם ארדואן
ההגעה הביתה, צילום: Yossi Aloni/Yossi Aloni/Flash90

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח עם נשיא טורקיה, רג׳יפ טאיפ ארדואן. מטעמו של הנשיא נמסר כי השיחה התנהלה באווירה חיובית. הרצוג הודה לארדואן על מעורבותו ותרומתו האישית להשבת הזוג אוקנין למדינת ישראל. 

במהלך השיחה הנשיא ארדואן הדגיש את החשיבות שהוא מייחס ליחסים עם ישראל, אשר לדבריו חשובים ביותר לשלום, לביטחון וליציבות במזרח התיכון. הנשיא הרצוג בירך על הכוונה שטורקיה וישראל יקיימו דיאלוג מקיף בנושאים בילטרליים ואזוריים הנוגעים לשלום האזורי. השניים קבעו להמשיך ולעמוד בקשר.

בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין נחתו בארץ לפנות בוקר (ה') לאחר ימים ארוכים בכלא הטורקי וזכו לתשואות וקבלת פנים חמה של בני משפחה וחברים. השניים, שנעצרו במדינה הזרה בבחשד לריגול לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא ארדואן, שוחחו לראשונה עם ראש הממשלה נפתלי בנט ןשר החוץ יאיר לפיד. 

"אנחנו אסירי תודה, אנחנו חזקים בזכותכם"

"אנחנו בסדר, קצת מתרגשים עם כל מה שקרה בארץ, כולם נרתמו למשימה להוציא אותנו מהדבר הזה. כל התודות לנו, לכם, לממשלה, לך, ליאיר לפיד שר החוץ, וכבוד הנשיא", אמר מורדי ואשתו הוסיפה: "אנחנו רוצים להגיד לכם מקרב ליבנו - זה לא מובן מאליו מה שאתם עשיתם. הפכתם עולמות, הייתם לצידנו. אני שמעתי שכבוד השר, דיבר כל יום עם משפחתי, וגם כבוד ראש הממשלה. דיברתם עם משפחתי, דיברתם עם אחיותיי, עם אחי, עם בתי שירז, עם כולם. אני יודעת שכל הממשלה נרתמה, הפכתם עולמות למעננו, זה לא מובן מאליו בכלל. אנחנו אסירי תודה. אנחנו חזקים בזכותכם".

שר החוץ: "נטלי, איך אופק הגיב כשבאת הביתה?"

נטלי אוקנין: "הוא שמח, קפץ עליי, קפצתי עליו, נשיקות, חיבוקים, זה היה מדהים, זה היה מרגש, זה היה מיוחד במינו".

"אני רוצה להגיד לך שיש לך משפחה מאוד מיוחדת שגילתה כ"כ הרבה אחריות ואיפוק במהלך השבוע", אמר בנט,  "אנחנו מצידנו עבדנו יומם ולילה. בעזרת השם וברוך השם, אתם פה. שתהיה לכם שבת רגועה ותקופה רגועה. שר החוץ עבד מאוד מאוד קשה כדי להגיע לרגע הזה".

בסיום השיחה הזכיר ראש הממשלה, "אל תשכחו ללכת לבית כנסת לברך הגומל", בני הזוג הבטיחו לו שאכן כך יעשו. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן