לפתוח בחקירת רצח: הדרישה של הורי קצין המודיעין שמת בתא הכלא

הוריו של קצין המודיעין שמת בתא הכלא שלו לפני מספר חודשים לא נותנים לפרשייה הקשה לשקוע, ופונים לפרקליטה הצבאית הראשית בדרישה: פיתחו בחקירה שתעסוק ב"רצח" הבן שלנו | עורכי הדין של ההורים: "הם זכאים למענה המלא ולשקיפות בלתי מסויגת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/21 18:39 כז בחשון התשפב

לפתוח בחקירת רצח: הדרישה של הורי קצין המודיעין שמת בתא הכלא
הפגנה למען הקצין שמת בכלא. ארכיון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הוריו של קצין המודיעין שמת בתא כלא צבאי בחודש מאי בנסיבות מסתוריות, פנו היום (ג') במכתב קשה לפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, בדרישה לפתוח בחקירה "הרצח של בנם". נכון לערב זה וקרוב לחצי שנה מאז מותו, לא הוכרע מי האחראים למחדל החמור ומה הסיבה שהובילה לסוף הטראגי של הקצין. 

במכתבם, שנשלח גם לרמטכ"ל רא"ל כוכבי ולראש אכ"א האלוף יניב עשור ולבכירים נוספים בצה"ל, פרסו ההורים באמצעות באי-כוחם, עורכי הדין שרון זגגי-פנחס, אפרת נחמני-בר ובני קוזניץ, שורה ארוכה של פעולות חקירה שלטענתם היה צריך לבצע ושאלות שחשוב היה לבדוק. ההורים בקשו לדעת בין השאר, אילו פעולות תיעוד וחיפוש נעשו בזירה עצמה, אילו טיפולים קיבל הקצין, אם מדינת ישראל מחזיקה בחומרים שעשויים להתפוגג מן הגוף, ואם נבדקה האפשרות כי חומרים כאלה הגיעו אל בנם.

המשפחה ציינה באמצעות עורכי דינה כי שורה של גורמים צבאיים נוקטת בפעולות פסולות ומטרידות, היוצרות את הרושם כי יש המעוניינים לפגוע בשמו הטוב ובזכרו של בנם, ולצד זאת להעלים את החקירה ולא לחשוף את נסיבות מותו האמתיות. כמו כן, ההורים דרשו באמצעות עורכי דינם, כי לאור חומרת החשדות ורגישותן - תועבר החקירה לידי גורמים המתמחים בחקירות מן הסוג הזה.

עוד הוסיפו הורי הקצין, כי במשך חודשים ארוכים ומורטי-עצבים הם המתינו לקבלת תשובות ועדכונים באשר למה שהתרחש, וכי הגיעה העת המשפטית והמוסרית לספק תשובות מהותיות וענייניות בפרשה.

בנוסף, המשפחה מחתה על כך שמידע מתוך החקירה דולף החוצה על ידי גורמים מצה"ל – גם לגורמים בכירים שונים בתוך הצבא וגם לאמצעי התקשורת, בצורה שיש בה כדי לפגוע בחקירה. גם בנושא זה דרשו בני המשפחה כי תיפתח לאלתר חקירה בנסיבות דליפת המידע מתוך החקירה.

ב-N12 פורסם כי עורכי הדין המייצגים את ההורים מסגרו: "האירוע הטרגי שבו מצא הקצין את מותו, הוא לכל הפחות מחדל חריג ויוצא דופן של גורמי צה"ל – ייתכן שאף מעבר לכך. ההתנהלות של צה"ל לאחר הטרגדיה הקשה אינה מוסיפה לו כבוד, והיא בבחינת 'הוספת חטא על פשע'. הוריו של הקצין אשר ברגע אחד חרב עליהם כל עולמם זכאים לקבלת יחס ראוי ומכבד ויתרה מכך זכאים למענה המלא ולשקיפות בלתי מסויגת בכל הנוגע לנסיבות החריגות ויוצאות הדופן שהביאו לאירוע הטרגי. נדמה שהגיעה העת לשנות מהקצה אל הקצה את אופן ההתנהגות כלפי המשפחה".