קצין המודיעין שמת בכלא הצבאי לא הואשם בבגידה או בריגול

באמצע החודש שעבר נקבע מותו של הקצין שנמצא במצב קשה בבית כלא צבאי. דבר מותו הביא לחשיפת הפרשה, אך צו איסור פרסום הוצא בעניינה ורק פרטים מסוימים הותרו בפרסום

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/21 22:28 כג בסיון התשפא

קצין המודיעין שמת בכלא הצבאי לא הואשם בבגידה או בריגול
מתקן כליאה צבאי, צילום: דובר צה"ל

פרשה חמורה בצה"ל. קצין המודיעין שמת בכלא הצבאי לא הואשם בריגול, בבגידה או במגע עם סוכן זר - כך הותר הערב (ה') לפרסום, לאחר שבית הדין הצבאי נעתר לבקשת המשפחה. הפרשה פורסמה אמצע החודש שעבר לאחר שהקצין נמצא במצב קשה באחד ממתקני הכליאה של צה"ל, ומת לפני כשבועיים. על הסיבות שהובילו למעצרו ולאישום מוטל צו איסור פרסום.

משפחתו של הקצין, דרך עו"ד בני קוזניץ, המייצג אותה, מסרה כי היא מגנה את הפרסומים ה"זדוניים" בעניינו של בנם ז"ל, פרסומים שאין להם קשר עם המציאות. "האשמות שיוחסו לבנם ז"ל מעולם לא הוכחו כמו גם לא נבחנו עדיין טענותיו כנגד האישומים. המשפחה עוסקת כעת בנסיבות מותו הטראגי של בנם ובמציאת האחראים לכך".

בחודש ספטמבר בשנה שעברה, לאחר חקירה של מצ"ח, הוגש נגד הקצין ז"ל כתב אישום לבית הדין הצבאי מסיבות שטרם הותרו בפרסום. הקצין נעצר בהחלטת בית הדין הצבאי והתקיים בעניינו הליך של גישור. בלילה שבין 16 ל-17 בחודש מאי בזמן שהקצין שהה במתקן הכליאה, הוא הועבר במצב קשה לבית החולים, שם נקבע מותו.

היחידה לחקירות פנים של צה"ל פתחה בחקירת נסיבות האירוע, ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. עוד נמסר מצה"ל כי הדיונים בעניינו של הקצין ז"ל התקיימו בדלתיים סגורות וצו איסור פרסום גורף הוצא בנוגע אליהם. כמו כן, הוצא צו שאוסר את הפרסום על אודות נסיבות המוות.