בראש משלחת של 140 חברים | בנט יודיע: אפס פליטות גזי חממה עד 2050

ראש הממשלה צפוי להודיע בוועידת האקלים של האו"ם שנערכת בסקוטלנד על שינוי במדיניות הישראלית - הפסקה מוחלטת של פליטת גזי חממה בישראל | שרת האנרגיה: "ממשלת ישראל מחויבת למאבק במשבר האקלים למען עתיד ילדינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/21 08:41 כג בחשון התשפב

בראש משלחת של 140 חברים | בנט יודיע: אפס פליטות גזי חממה עד 2050
צילום: shutterstock\flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת האנרגיה קארין אלהרר יוצאים לוועידת האקלים של האו"ם בגלזגו שבסקוטלנד, בה ישתתפו עשרות רבות של מנהיגי מדינות. בוועידה יתנהלו דיונים בניסיון לבלום את שינוי האקלים, הנחשב כיום על פי חלק מהמומחים בתחום לאיום הגדול של האנושות.

בנט ואלהרר סיכמו על העלאת יעד צמצום פליטות הפחמן, כך שעד שנת 2050 ישראל תגיע לאיפוס הפליטות. לצורך עמידה בסיכום זה, תימשך עבודת המטה בתחום, זאת בהמשך להחלטת הממשלה מיולי האחרון (החלטה מס' 171), בה הכירה ממשלת ישראל בחשיבות ההגעה ליעד של אפס פליטת גזי חממה עד 2050. צעד זה הוא המשך ל"חבילת האקלים" שאישרה ממשלת ישראל בתחילת השבוע, במסגרתה התקבלו החלטות  בעניין הטיפול במשבר האקלים.

ראש הממשלה מסר כי "משבר האקלים נוגע לחיים של כולנו, וגם לחיי ילדינו ונכדינו. זה בנפשנו, ולכן אנחנו נדרשים לזה במלוא הנחישות. ישראל היא אומת החדשנות, וביכולתה לתרום לעולם מהכישרון ומהיצירתיות שיש רק לנו. עם היעד החדש, ישראל מתייצבת לצד מדינות העולם המפותחות שכבר פועלות להשגת היעד של 0 פליטות, ומאשררת את מחויבותה להסכם פריז ולהסכמות הבינלאומיות בנושא".

שרת האנרגיה אמרה כי מדובר בצעד מאתגר אך מתבקש במאבק בשינוי האקלים. "אני בטוחה כי השקעה מסיבית בחדשנות, בשינוי הרגלי צריכת אנרגיה ובהסרת החסמים לקידום אנרגיות מתחדשות יצליחו להביא אותנו לאיפוס פליטות גזי חממה עד שנת 2050. ממשלת ישראל מחויבת למאבק במשבר האקלים למען עתיד ילדינו".

העיתונאי אלדד בק פרסם כי המשלחת בראשות בנט ואלהרר תמנה 140 חברים, המשלחת השניה בגודלה שתגיע לוועידה בסקוטלנד, שניה רק לארצות הברית.