חיסון קורונה לילדים בישראל: פרטים חדשים על הדיון המכריע

חיסון ילדים בני 5 עד 12 בישראל? דיון מיוחד יתקיים בשבוע הבא ובכדי למנוע את הפצת הפייק ניוז, החליטו במשרד הבריאות כי באופן תקדימי הדיון יתקיים בשידור חי ואזרחים יוכלו לשאול שאלות | כל המידע על הדיון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/10/21 10:55 כג בחשון התשפב

חיסון קורונה לילדים בישראל: פרטים חדשים על הדיון המכריע
מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש, צילום: דוברות

אחרי שהחיסון לילדים קיבל אור ירוק בארה"ב, מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה מודיע הבוקר כי לראשונה בישראל, צוות הטיפול במגפות יקיים דיון פתוח לציבור בנושא מתן חיסוני קורונה לילדים בגילאי 5-11. הדיון יתקיים ביום חמישי הבא וכל אזרח יוכל לבקש לשאול שאלות

ההחלטה מגיעה אחרי שוועדת המומחים של ה FDA המליצה על מתן חיסוני קורונה לילדים בגילאי 5-11,  צוות הטיפול במגיפות (צט"מ), לקיים דיון ציבורי פתוח ולהציג את המידע בנושא ואת מכלול השיקולים לקראת קבלת ההחלטה על המלצתו למנכ"ל משרד הבריאות. 

צוות הטיפול במגיפות החליט לשדר את הדיון בשידור חי, ולהזמין את הציבור, הן להשמיע את עמדתו בפני חברי הוועדה והן להציג שאלות למומחים, כחלק מהליך שקוף בנושא. המלצת הועדה לא תתקבל בדיון זה. הדיון בצט"מ יכלול את הצגת הנושא ע"י מומחים וחברת פייזר וכן מענה לסוגיות שיעלו מהציבור ושמיעת עמדות שונות.

מכיוון שמספר הפונים צפוי להיות גדול – ייבחרו הדוברים שיציגו לפי הקריטריונים הבאים:

  • נציגות לגורמי מקצוע בתחומי הבריאות והרפואה, נציגות לארגוני חברה אזרחית, נציגות לציבור הרחב.
  • נציגות לפי נושא ההתייחסות – בטיחות החיסון, מועילות החיסון, סוגיות אחרות.
  • נציגות לפי העמדה ביחס לחיסון – תומכים בחיסון, מתנגדים לחיסון, מעלים סוגיות כלליות ביחס לחיסון בלי התייחסות לתמיכה או התנגדות.

הגרלה תיערך בין הפונים. ההגרלה תשמור על ייצוגיות לפי הקריטריונים הבאים: השימוע הציבורי יערך בדומה ל - FDA: לכל דובר יוקצו 3 דק', הדובר יציג את דבריו ללא שימוש במצלמת הוידאו, יתבצע גילוי נאות לגבי ניגודי עניינים אפשריים, ייבחרו כ- 20 דוברים להציג את עמדתם בפני הצט"מ.

במשרד הבריאות ואמרו כי המשרד רואה חשיבות רבה הן לפומביות הדיון והן לצורך להציג בפני חברי הצט"מ מגוון רחב של עמדות וסוגיות לדיון בטרם יגישו המלצתם. לבקשת מנכ"ל משרד הבריאות,  מר ניר קידר, סמנכ"ל משרד הרווחה, יוביל את התהליך.


(קמפיין לעידוד חיסונים).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן