עכשיו תורם בעקבות האישור בארצות הברית: בנט יערוך דיון בעניין חיסוני הילדים

פייזר השלימה את המחקר שנערך בקרב ילדים בגילים 5-11 ומנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר שהוא בטוח לשימוש. כדי למנוע בלבול, מכסה הבקבוקון בחיסון הילדים יצבע בצבע כתום. על פי הערכות, בארץ יחסנו את שכבת הגיל הצעירה כבר בחודש הבא

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 27/10/21 07:15 כא בחשון התשפב

בעקבות האישור בארצות הברית: בנט יערוך דיון בעניין חיסוני הילדים
חיסון נגד קורונה , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט יערוך היום (ד') דיון באשר לחיסוני הילדים נגד נגיף הקורונה בהשתתפות גורמי מקצוע ממשרד הבריאות, זאת לאחר שמנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, הכריע אמש (ג') את גורל החיסון לילדים בגילאי 5-11 של חברת פייזר וקבע ברוב של 17 מתוך 18 חברי הוועדה המייעצת כי אכן כדאי ובטוח לחסן ילדים נגד נגיף הקורונה. 

הדיון, שהתקיים באופן פתוח לציבור והועבר בשידור חי, הציג את תוצאות הניסוי הקליני שבוצע ונקבע כי היתרונות שבו עולים על החסרונות והסיכונים.  החיסונים יעילים בשיעור של 91% על ילדים בני 5-11, והמינון שניתן לילדים היה שליש מהמנה הניתנת למבוגרים. במסגרת המחקר, שנערך בקרב 2,258 ילדים בני 5 עד 11. הם קיבלו שתי זריקות בהפרש של שלושה שבועות. כדי למנוע בלבול, מכסה הבקבוקון בחיסון הילדים יהיה בצבע כתום ולא סגול כפי שהיה בחיסון למבוגרים. 

למרות החשש מדלקת שריר הלב, תופעת לוואי אפשרית אם כי נדירה לאחר החיסון, המומחים קבעו שהסיכון ללקות בתסמונת גבוה יותר לאחר הידבקות במחלה ולא לאחר החיסון. יחד עם זאת, צוין כי אין בנמצא מידע על מחלימים מהדלקת לאחר תקופת זמן ממושכת. על פי הערכות, מבצע החיסונים בישראל צפוי להתרחב גם לשכבת הגיל הצעירה בעוד חודש. 

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בראיון אתמול ל-103FM כי יש לכך משמעות רבה אולם לא מיידית. לדבריה, "לא חושבת שתוך שבוע וחצי נתחיל לחסן ילדים בישראל, אני חושבת שייערכו דיונים רציניים. אנחנו רוצים להציג את כל המידע לקהילה המדעית בישראל, לשתף את הציבור, ולהסביר על החיסון בזמן הקרוב, במהלך חודש נובמבר".

ההכרזה על החיסון הצפוי לילדים הגיעה כבר בשבוע שעבר, כאשר בהודעה רשמית של הבית הלבן נכתב: "ממשל ביידן מכריז על התוכנית כדי לוודא שאם החיסון מאושר לילדים בגילאי 11-5, הוא יופץ במהירות ויהיה זמין בנוחות ובצורה שוויונית בין המשפחות ברחבי המדינה". על פי גורמים בממשל, אלפי רופאים נתנו את הסכמתם למהלך, זאת בנוסף לכמות עצומה של בתי מרקחת במדינה שמאפשרים לאזרחים להתחסן. 

כזכור, לפני שלושה חודשים העניק מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישור רשמי לחיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר, זאת לאחר שעד כה ניתן החיסון כאישור חירום בלבד. מנכ"ל פייזר אלברט בורא בירך על ההחלטה. בהודעה שפרסם הוא מסר כי הוא מקווה שהאישור "יעזור להגביר את האמון בחיסון שלנו, כיוון שהחיסונים נותרו הכלי הטוב ביותר לסייע בהגנה על חיי אדם".

(קמפיין עידוד החיסונים של משרד הבריאות)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן