איילת שקד מוקלטת ומובכת: על לפיד: "כל שבוע עושה פיגוע", על גנץ: "גרוע מלפיד"

שרת הפנים הוקלטה מתבטאת בחריפות על שותפיה הבכירים, שר החוץ הוא "אדם שטחי", ושר הביטחון, "יפרק את העסק". התירוץ: "הדברים נאמרו בשעת כעס, מצרה על הדברים ומצטערת אם פגעו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/21 20:40 כא בחשון התשפב

איילת שקד מוקלטת ומובכת: על לפיד: "כל שבוע עושה פיגוע", על גנץ: "גרוע מלפיד"
צילום: פלאש 90

הממשלה ה-36 של מדינת ישראל עדיין לא רגועה: למרות הניסיון של ראש הממשלה נפתלי בנט לערוך יום גיבוש משותף לחברי הקואליציה, ההתגוששויות לא מפסיקות להופיע, כך למשל אפשר לראות בהתבטאויות האחרונות של חברי מרצ נגד הרחבת הבנייה בהתיישבות. 

אולם, הערב, כפי שפרסם פרשן חדשות 12, עמית סגל, אפשר לראות כי הקרבות הפנימיים בממשלה המאתגרת עברו לפסים אישיים וכבר לא מתבססים על עניינים אידיאולוגיים. בהקלטות בלעדיות שהביא סגל למהדורה המרכזית של החדשות, נשמעה שרת הפנים איילת שקד מאשימה את שר החוץ יאיר לפיד בנזקים שהוא גורם לממשלה. "לפיד כל שבוע עושה לנו פיגוע ובנט מחלץ אותו"​​​​​​, תועדה אומרת בקולה למקורביה. 

 עוד עולה מהדיווח, כי שקד הוסיפה, "לפיד הוא אדם שטחי ועושה לנו פיגוע כל שבוע ובנט מחלץ אותו. הוא עשה את זה איזה שלוש פעמים - מול הירדנים, מול האמריקאים, ונפתלי חילץ, חד משמעית. ואף אחד לא יודע על זה".

על שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, אמרה החברה הבכירה בימינה, "גנץ יפרק את העסק. הוא בכלל לא ראש ממשלה. יותר גרוע מלפיד, עוד יותר גרוע, אני לא יודעת". בנט כבר הבטיח בעבר כי הרוטציה בינו לבין לפיד תתקיים כמתוכנן והוא יפנה את כיסא ראש הממשלה בזמן הנקוב עבור ראש הממשלה החליפי, אולם נראה כי שותפתו לא בטוחה בכך. על הרוטציה היא אומרת, "על זה אין לי תשובה. לא יודעת מה יהיה. נחכה עוד שנתיים ונראה. זה תלוי אם יש משבר, אין משבר. נראה".

נראה שלמרות ההצהרות הקשות, בקואליציה עדיין מתעקשים לשדר עסקים כרגיל. מלשכתו של שר החוץ נמסר בתגובה, "אנשים מתרגזים לפעמים, לא צריך לעשות עניין מכל שטות". שקד מצידה, פרסמה התנצלות רפה ומלשכתה נמסר: "הדברים נאמרו בשיחה סגורה בשעת כעס בעידנא דריתחא לאחר שפורסמו תדרוכים נגד השרה. השרה שקד מצרה על הדברים ומצטערת אם פגעו". 

במפלגת הציונות הדתית, השותפים לשעבר חגגו. בהודעה רשמית מטעם המפלגה נמסר: "יצא המרצע מהשק. בנט ושקד ממליכים עלינו מישהו שגם הם יודעים שעושה למדינה פיגועים מדיניים ואיננו כשיר. תאוות הכיסא של בנט ושקד מסכנת את ישראל". 

כזכור, לא מדובר בפעם הראשונה ששקד מסתכסכת עם שר בממשלה. בתחילת החודש ביקרה שרת הפנים באיחוד האמירויות, ונראה שהביקור הרשמי עורר את קנאתם או זעמם של שאר חבריה לקואליציה. כפי שדווחה העיתונאית סימה קדמון מידיעות אחרונות, אמר שר מסוים בממשלה כי ''לנסוע לאבו־דאבי ולהגיד דווקא שם שלא תהיה מדינה פלסטינית, זו או חבלה מכוונת בהסכם שלום טרי ועדין, או אי־הבנה מוחלטת איך עובדים יחסי חוץ של מדינה. היא עדיין הולכת עם הבייס המדומיין שלה". 

על כך בחרה שרת הפנים להגיב, ובפוסט שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה ביקשה להבהיר כמה נקודות עבור אותו שר מתדרך. "סגן ראש הממשלה ושר הפנים האמירתי התקשר אליי אתמול אחרי שחזרתי לארץ ואמר לי בין היתר את הדבר הבא: 'נכנסת ללבבות של העם האמירתי, הבאת לנו ולארצך הרבה כבוד'", כך כתבה והוסיפה, "אני לא חושבת שהשר המתדרך קיבל אי פעם כזו שיחת טלפון".