איילת שקד נגד שר בממשלה: מוכנה לתת שיעורים ביחסי חוץ

הביקור של שרת הפנים באיחוד האמירויות ממשיך לעורר הדים, כאשר שר בממשלה טען כי התבטאותה הנחרצת נגד הקמת מדינה פלשתינית היא "חבלה מכוונת בהסכם שלום טרי ועדין". על כך שקד משיבה: "האמירתים מעדיפים לשמוע את האמת ולא שימכרו להם שקרים דיפלומטיים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/10/21 12:20 ב בחשון התשפב

איילת שקד נגד שר בממשלה: מוכנה לתת שיעורים ביחסי חוץ
צילום: איילת שקד בביקור

שרת הפנים ובכירת ימינה איילת שקד ערכה השבוע ביקור רשמי במפרץ הפרסי, ביקור שהחל באבו דאבי ויסתיים בדובאי. בחלקו המרכזי של הביקור נערכה פגישה עם שר הפנים וסגן ראש הממשלה האמירתי, סיף בן זאייד אאל נהיאן, במסגרתה התרשמה שקד מפרויקטים לאומיים בנושאי עיר חכמה, דיגיטציה ועיר בטוחה המאפשרים לממשל לספק שירותים וביטחון אישי ברמה גבוהה. 

נראה שהביקור הרשמי עורר את קנאתם או זעמם של שאר חבריה לקואליציה. כפי שדווחה העיתונאית סימה קדמון מידיעות אחרונות הבוקר (ו'), אמר שר מסוים בממשלה כי ''לנסוע לאבו־דאבי ולהגיד דווקא שם שלא תהיה מדינה פלסטינית, זו או חבלה מכוונת בהסכם שלום טרי ועדין, או אי־הבנה מוחלטת איך עובדים יחסי חוץ של מדינה. היא עדיין הולכת עם הבייס המדומיין שלה". 

על כך בחרה שרת הפנים להגיב, ובפוסט שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה ביקשה להבהיר כמה נקודות עבור אותו שר מתדרך. "סגן ראש הממשלה ושר הפנים האמירתי התקשר אליי אתמול אחרי שחזרתי לארץ ואמר לי בין היתר את הדבר הבא: 'נכנסת ללבבות של העם האמירתי, הבאת לנו ולארצך הרבה כבוד'", כך כתבה והוסיפה, "אני לא חושבת שהשר המתדרך קיבל אי פעם כזו שיחת טלפון". 

כזכור, שרת הפנים התראיינה לעיתונאי אחמד מאהר מאתר החדשות "the national news" האמירתי, והתייחסה למצב המדיני מול הפלשתינים, להסכמי אברהם וגם לאלימות בחברה הערבית. בראיון הביעה שקד התנגדות נחרצת להקמת מדינה פלשתינית, והדגישה שאף בממשלה החליפית לא יקודם נושא המדינה הפלשתינית, שכן יש הסכמה בקרב המפלגות בקואליציה שלא להתעסק בנושאים בוערים שעלולים לגרום לקרעים בחברה הישראלית.

"האמת שלי היא אותה אמת גם בישראל וגם באיחוד האמירויות. כשנשאלתי בראיון האם תקום מדינה פלסטינית עניתי שלא. האמירתים מעדיפים לשמוע את האמת ולא שימכרו להם שקרים דיפלומטיים", כתבה, "באיחוד האמירויות מאוד מאמינים בשלום עם ישראל וביתרונות הכלכליים, הצבאיים, החברתיים והמדיניים. זה מה שחשוב להם, ולא דברים אחרים". שקד לא פספסה עקיצה כלפי אותו שר ששמו נעלם והוסיפה, "אם השר המתדרך רוצה כמה שיעורים ביחסי חוץ אני מוכנה לתת לו. יש לו את הטלפון שלי".