עבאס מביך את נתניהו: תומכי טרור? הקראת לי נאום על השותפות בין הליכוד לרע"מ

יום סוער במליאה: אחרי שהצעת חוק להדחת נציג ציבור התומך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל נפלה, יו"ר רע"מ מנסור עבאס בשבתו כיושב ראש הכנסת חשף כי נתניהו הקריא לו בבלפור נאום שכתב קיש על השותפות של הליכוד עם רע"מ

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/21 17:24 כא בחשון התשפב

עבאס מביך את נתניהו: תומכי טרור? הקראת לי נאום על השותפות בין הליכוד לרע"מ
נתניהו, צילום: Gideon Markowicz/ Flash90

במהלך דיון בהצעת החוק שתמנע מנציג ציבור שתומך במאבק מזויין בישראל, הצעת חוק מהאופוזיציה שנפלה ולא עברה, היה זה דווקא ח"כ מנסור עבאס שהצליח לעורר עניין נוסף במליאה. עבאס, שישב על כס יושב ראש הכנסת וניהל את הישיבה, הקשיב לנאומי חברי הכנסת מהאופוזיציה שגינו את חברי ימינה, ותקווה חדשה על שיתוף הפעולה עם מפלגתו, בטענה כי הם תומכי טרור,  חבר הכנסת קיש טען בנוסף כי מדובר בשיתוף פעולה מסוכן כאשר מטרתה של מפלגת רע"מ היא למחוק את זהותה של המדינה היהודית בחיבוקים וחיוכים, כפי שהתנועות האיסלאמיות עשו במדינות אחרות בעולם.

עבאס, תמה ואמר כיצד מאשימים אותם בתמיכה וטרור ומזהירים מהסכנה בחבירה אליהם, וחשף שנתניהו פגש אותו בבלפור והקריא לו נאום על חשיבות השותפות בין הליכוד לרע"מ, יו"ר רע"מ הוסיף ואמר שכותב הנאום לא היה אחר מאשר יואב קיש, אותו קיש שהתריע כמה דקות קודם על הסכנה שבחבירה לרע"מ. 


(באדיבות ערוץ הכנסת).

חבר הכנסת קיש שלא נותר חייב, עלה לנאום והסביר כי רע"מ מעולם לא היתה אופציה לממשלת 61, אלא רק כאופציה לתמיכה בהצעת החוק לבחירה ישירה, קיש הכחיש כי כתב את המכתב, בתגובה אמר לו עבאס כי הוא מוכן ללכת לבדיקת פוליגרף על מה שאמר. 


(באדיבות ערוץ הכנסת).

אחרי שהובכו במליאה ובתגובה להתנהלות יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, בליכוד הודיעו כי חברות וחברי סיעת הליכוד יחד עם יו״ר הליכוד נתניהו עזבו עכשיו את מליאת הכנסת לאור ההתנהלות הפוליטית והלא חוקית של היו״ר מיקי לוי. ח״כ יריב לוין מתח ביקורת על כך שבדיון שהתקיים שרת התחבורה מיכאלי לא הגיעה בכלל.

האירוע האחרון מצטרף ליום סוער במיוחד במליאת הכנסת, לאחר שמוקדם יותר חברי הכנסת של הרשימה המשותפת יזמו הצעת חוק להנצחת זכרם של קורבנות הטבח בכפר קאסם. ההצעה שנועדה להביך ולסבך את חברי הקואליציה הערבים עוררה מהומה חריגה במליאת הכנסת כשהשר פריג' ממר"צ איבד שליטה, צרח על חברי המשותפת ואף ניסה להגיע אליהם פיזית. פריג' פונה למרפאת הכנסת. וזכה לפרגון מלא אחר מאשר בצלאל סמוטריץ שאמר "הוא ודומיו יכולים וצריכים להיות שותפים במדינת ישראל"


(באדיבות ערוץ הכנסת).