עוד הפרת הבטחת בחירות? ראש הסגל של בנט: לא יהיה שר מטעם הבית היהודי

למרות שערב הבחירות חתם ראש הממשלה נפתלי בנט כי ימנה שר מטעם הבית היהודי בממשלה, מידע שהגיע לידי חדשות כיפה חושף כי חגית משה העבירה לבנט שם של שר מטעמה אך בסביבת בנט סרבו למינוי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/10/21 12:53 כא בחשון התשפב

עוד הפרת הבטחת בחירות? ראש הסגל של בנט: לא יהיה שר מטעם הבית היהודי
חגית משה ונפתלי בנט, צילום: כיפה\שרון עזרן

בפעם השנייה בתוך שבוע, המתחים בין מפלגת הבית היהודי לסיעת ימינה צפים ועולים. בכיר בבית היהודי אמר אמש לפעילי המפלגה כי למרות התחייבותו של בנט לבית היהודי כי ימנה את חגית משה או מי מטעמה לשר בממשלה, בנט לא מסכים למינוי אותו מבקשים בבית היהודי.

הבכיר בבית היהודי כתב לפעילים כי לפני כחודש פנתה אליו משה והציעה לו אישית את התפקיד, לאחר מכן שוחחה יו"ר הבית היהודי עם בנט והודיע לו על החלטתה אך זמן קצר לאחר מכן, טל גן צבי, ראש הסגל של בנט התקשר אליו והודיע לו, "לא יהיה שר מטעם הבית היהודי". גן צבי הוסיף ואמר כי לא מדובר באירוע אישי מול אותו בכיר. נראה כי מדובר בהחלטה של בנט.

בסביבתה של חגית משה בחרו שלא להגיב לפרסומים וגם בסיבתו שלראש הממשלה נפתלי בנט. בימינה עדיין יכולים לאייש את משרד ההתיישבות בשר ועל פי דיווחים ח"כ ניר אורבך הוא המועמד של בנט לתפקיד. אורבך כזכור התמודד מול חגית משה על ראשות הבית היהודי והפסיד לה בפריימריז. למשרד ההתיישבות כרגע מופנים תקציבים ורשמית הוא נמצא בסמכות ראש הממשלה אך כיום הוא לא פעיל.

כזכור, לאחר סגירת הרשימות בבחירות לכנסת ה-24, הבית היהודי חתמו הסכם עם ימינה לתמיכה חיצונית במפלגתו של בנט והענקת האות ב' בקלפי הבחירות. בתמורה ימינה הבטיחו כי בממשלה שתקום, יזכה נציג של הבית היהודי לתפקיד שר וניהול התקציבים של המגזר הציוני דתי.

מוקדם יותר השבוע נרשם עוד אירוע מתוח בין סיעת ימינה לבית היהודי. מפלגת ימינה הקימה בתחילת השבוע מטה מוניציפאלי בראשו תעמוד שרת הפנים. בצוות המטה יהיו שותפים השר מתן כהנא, יו"ר הקואליציה סילמן, יו"ר הסיעה אורבך ומנכ"לית המפלגה סטלה ויינשטיין, בהודעה רשמית של המפלגה נטען כי המפלגה איחדה כוחות עם הבית היהודי חגית משה מיהרה להכחיש ואמרה לחדשות כיפה: "נכון להיום, בין המפלגות לא קיים שום שיח בזירה המוניציפלית".


(חגית משה בריאיון לחדשות כיפה).