ממשלת השינוי | בבית היהודי יקבלו תפקיד שר, חגית משה תישאר בירושלים

יו"ר הבית היהודי קיבלה את ההצעה לקחת את תפקיד שר ההתיישבות עבור מפלגתה, כפי שהובטח בהסכם בין המפלגות. חגית משה מעדיפה לשמור לעצמה את תפקיד סגנית ראש העיר בירושלים, והתפקיד יעבור לאחר מטעם המפלגה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/06/21 13:42 כח בסיון התשפא

ממשלת השינוי | בבית היהודי יקבלו תפקיד שר, חגית משה תישאר בירושלים
צילום: יחצ

יש ממשלה: אחרי שיו"ר הכנסת הודיע כי ביום ראשון הקרוב, יתקיים דיון וההצבעה בדבר כינון הממשלה, וההחלטה של ניר אורבך לתמוך בממשלה, נראה שניתן לומר די בביטחון כי ממשלת השינוי תקום. בעקבות כך נוסח סופי להסכמים הקואליציוניים עומד לצאת, ואיתו חלוקה של תיקי השרים בממשלה שתקום. בין התיקים שתקבל ימינה נמצא תיק ההתיישבות, ומי שעתיד לקבל את המשרד הוא נציג של הבית היהודי, נציג אותו תבחר יו"ר המפלגה חגית משה.

כזכור, לאחר סגירת הרשימות בבחירות לכנסת ה-24, הבית היהודי קיימו הסכם עם ימינה לתמיכה חיצונית במפלגתו של בנט והענקת האות ב' בקלפי הבחירות. בתמורה ימינה הבטיחו כי בממשלה שתקום, יזכה נציג של הבית היהודי לתפקיד שר וניהול התקציבים של המגזר הציוני דתי. היה חשש כי הבית היהודי לא יממשו את ההבטחה שנתנה להם, היות וחגית משה מעדיפה להישאר בתפקידה כסגנית ראש עיריית ירושלים מאשר תפקיד שרה. ביומיים האחרונים ניהלה פגישות יחד עם איילת שקד על מנת להגיע להחלטה האם משה אכן תדרוש תפקיד שרה.

היום (ג') נפלה ההחלטה ואכן משה נענתה להצעה ותיקח את תפקיד עבור מפלגתה, והיא עצמה תישאר בתפקיד סגנית ראש העיר. בבית היהודי טרם הגיעו להחלטה מי ייקח את התפקיד, אפשרות שעלתה היא הרב אלי בן דהן. האפשרות כי מספר 2 של המפלגה דוידי בן ציון או מוטי יוגב נמוכה מאוד, היות והשניים מתנגדים להקמת ממשלת השינוי. התפקיד כאמור יהיה שר ההתיישבות, ובנוסף לתפקיד לאותו השר יהיה את הבלעדיות לנהל את תקציבי המגזר.