מהפכת הכשרות: הצעת חוק לכללי כשרות שקופים ואחידים

הרבנות הראשית והמשרד לשירותי דת הניחו על שולחן הממשלה תזכיר חוק הקובע כי הקריטריונים למתן כשרות יהיו אחידים בכל הארץ. בחודש הבא תשיק הרבנות אפליקציה לסמארטפון עם נהלי הכשרות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/03/14 15:56 ז באדר ב'

מהפכת הכשרות: הצעת חוק לכללי כשרות שקופים ואחידים

הרבנות הראשית לישראל, הניחה השבוע תזכיר חוק הקובע כי הקריטריונים למתן כשרות על ידי כל ה'רבנויות' בארץ יהיו אחידים, וייקבעו על ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל.

בתזכיר החוק הוצע להסמיך את מועצת הרבנות הראשית לקבוע כללים אחידים למתן תעודת הכשר, לחייב את הרב המוסמך לתת תעודת הכשר, לפעול אך ורק לפי הכללים שנקבעו ו להסמיך את מועצת הרבנות הראשית לבטל הסמכה של רב מקומי וכן רב שהוסמך על ידה כנותני תעודת הכשר בנסיבות מתאימות.

הצעת החוק, אם תתקבל, תיתן גושפנקה חוקית לנוהלי הכשרות של הרבנות הראשית לישראל, אשר כבר כעת מתקיימים על ידי רוב מחלקות הכשרות ברחבי הארץ. את ההצעה יזם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, והיא מוגשת בתיאום עם סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן.

במקביל לקידום החוק, החליטה בשבוע שעבר מועצת הרבנות הראשית לישראל על הקמת ועדת רבנים מבין חברי המועצה, אשר תבחן מחדש את כל נהלי הכשרות ותעדכנם, מבחינת ההלכה והנוהל. את נהלי הכשרות בנוסחם הנוכחי ניתן למצוא בקלות באתר האינטרנט של הרבנות הראשית לישראל.

בנוסף, בתחילת החודש הבא בע"ה תשיק הרבנות הראשית, בשיתוף ארגון "מרכז הוראה והלכה", אפליקציה לטלפונים סלולריים המיועדת בעיקר לציבור משגיחי הכשרות, ובה יהיו זמינים כל נהלי הכשרות בצורה נוחה.