אביב כוכבי על הכתיבה: "נועד להיות ספר הדרכה"

הרמטכ"ל התייחס לראשונה לדיווח לפיו, באופן חריג, הוא כותב ספר עוד במהלך הכהונה. "קוביית הלגו הראשונה שממנה הכול מורכב זו הכרה והתייחסות לאנשים". הוא משך את הבקשה לפרסום ויעשה זאת באופן עצמאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/21 08:49 טז בחשון התשפב

אביב כוכבי על הכתיבה: "נועד להיות ספר הדרכה"
אביב כוכבי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס לראשונה לפרסום לפיו, באופן חריג, הוא כותב ספר עוד במהלך כהונתו הבכירה בצבא. במהלך נשאום שנשא בטקס אתמול (ה') אמר כי הספר מיועד ללמד מפקדים בעתיד. "זה נכון, כתבתי ספר שכל כולו נועד להיות ספר הדרכה למ"מ, למ"פ, למג"ד, למפקד הטייסת, כל כולו נועד ללמד אותם איך להניע אנשים, איך להוציא מהם את הטוב, איך לגבש אותם ואיך לעשות להם טוב ולטפל בהם טוב", טען כוכבי.

כזכור, הספר שכתב כוכבי הוגש לוועדת השרים והם מעיינים בו וקוראים את הטיוטה, כוכבי נדרש לאישור מיוחד מהשרים על מנת להוציא את הספר במהלך כהונתו. באשר לתוכנו, סיפר הרמטכ"ל כי  "הפרק הראשון של הספר נקרא 'הכרה'- כי בסוף קוביית הלגו של כל הדבר הזה שנקרא מנהיגות, קוביית הלגו הראשונה שממנה הכול מורכב זו הכרה והתייחסות לאנשים. תכירו בהם שלא יהיו שקופים, כי מי שמתייחסים אליו מקבל אנרגיות, הוא מרגיש מועצם. זאת לבנת היסוד של הפיקוד והמנהיגות".

לאחר שבדובר צה"ל הגיבו ואמרו כי טרם הוחלט על עצם הוצאתו או אופן הפרסום, נודע כי כוכבי החליט למשוך את הבקשה לפרסום והוא מתכוון להפיץ אותו באופן עצמאי בתוך צה"ל.