הרמטכ"ל כוכבי כתב ספר ומבקש את אישור השרים

באופן חריג הרמטכ"ל אביב כוכבי כתב ספר במהלך כהונתו ואף נתן למספר שרים לעיין בכתב העת | כוכבי מבקש אישור להוציא את הספר שעוסק במנהיגות צבאית ובפיקוד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/10/21 22:30 יג בחשון התשפב

הרמטכ"ל כוכבי כתב ספר ומבקש את אישור השרים
כוכבי עם בנט, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

חריג: הרמטכ"ל אביב כוכבי במקביל לתפקידו הבכיר כתב ספר ארוך על נושאי מנהיגות. הספר שכתב כוכבי הוגש לוועדת השרים והם מעיינים בו וקוראים את הטיוטה, כוכבי נדרש לאישור מיוחד מהשרים על מנת להוציא את הספר במהלך כהונתו, אישור שלא ברור אם יקבל.

לא ברור מתי יצא הספר לאור ולמי הוא מיועד, בתגובה לחשיפת הסיפור מסרו בדובר צה"ל: ""כתב היד שכתב הרמטכ״ל עוסק במנהיגות פיקודית צבאית. כתב היד לא עבר עריכה, וטרם הוחלט על עצם הוצאתו או אופן הוצאתו, כך שהעיסוק בנושא מוקדם מאוד ולא רלוונטי כרגע". כאמור, כמו כל איש בכיר במערכת כוכבי צריך אישור מיוחד, מסביבת כוכבי מוסרים כי הספר נכתב במשך תקופה ארוכה.

אתמול (ב') אזעקות נשמעו במהלך טקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בהר הרצל. בתיעוד של חדשות 13, תועדה קצינה ניגשת לרמטכ"ל אביב כוכבי שישב בקדמת האירוע לצד בכירים נוספים ומושיטה לו טלפון נייד, במהלך נאומו של נשיא המדינה יצחק הרצוג. כוכבי קרא את ההודעה במכשיר ורגעים ספורים לאחר מכן קם ועזב את הטקס.