האתגר הבא מנסור עבאס לא מבטיח להצביע לחוק של סער, "העם הוא הקובע"

יו"ר רע"מ הצהיר בראיון כי יתכן ומפלגתו לא תתמוך בחוק של גדעון סער לפיו נאשם בפלילים לא יוכל להתמודד לראשות הממשלה, "אנחנו לא מחויבים לדברים שהם לא מלכתחילה נקבעו בהסכמים הקואליציוניים". על התוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית, לא מתנגד להתערבות שב"כ

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/10/21 22:48 כז בתשרי התשפב

מנסור עבאס לא מבטיח להצביע לחוק של סער, "העם הוא הקובע"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נציג המפלגה הכי שנויה במחלוקת החברה בממשלה, ח"כ מנסור עבאס, סיפק לאחרונה התבטאות מעניינת, כאשר הגיב לדבריו של חברו לסיעה והצהיר כי פניו לא לבחירות. "רע"מ מנעה מערכת בחירות חמישית והאינטרס שלנו שהממשלה שקמה תתפקד ותקבל החלטות נכונות. המטרה היא שהתקציב יעבור בתמיכת רע"ם. יש בעיות שאנחנו פותרים, העמדות וההתנהלות שלנו סבירים".

בראיון שהעניק הלילה לחדשות 12 טען עבאס כי יתכן שמפלגתו לא תתמוך בהצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער, לפיה נאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה. "צריכים לבחון את זה, זה חוק שיש לו השלכות רבות", אמר עבאס. "בדרך כלל מי שקובע מי ייבחר, מי ינצח ומי יפסיד זה העם עצמו. אבל אנחנו לא יודעים - אם החוק הזה יונח, מה הנוסח שלו ומה זה משרת. יש הרבה דברים שעוד צריכים לבדוק".

עוד הוסיף לגבי החוק שצפוי למנוע מנתניהו לשוב ולהתמודד על השלטון, כי "אנחנו לא מחויבים לדברים שהם לא מלכתחילה נקבעו בהסכמים הקואליציוניים".

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס היום לראשונה את צוות השרים בראשותו למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, "הבעיה הודחקה והוזנחה במשך שנים עד שהגיעה למימדים מפלצתיים, כפי שראינו בשנה האחרונה", אמר. על פי החלטות הוועדה: 

  • רה"מ אישר את תכנית העבודה שהוצגה על ידי סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ, במסגרתה תתבצע עבודה מתואמת בשיתוף כלל המשרדים והגופים הרלוונטיים, לרבות משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי, המטה לביטחון לאומי, הייעוץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, רשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ועוד.
  • הוחלט על טיפול ממוקד בסוגיית אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, בשיתוף צה"ל ושב"כ.
  • משרד המשפטים יקדם שורת חוקים שיעניקו אמצעים נוספים לגופי האכיפה השונים, לרבות חוק עונש מינימום להחזקה וסחר בנשק.

עוד הוחלט כי תחילת יישום ההחלטות תהיה מיידית, וכי אין צורך בשינוי חוק השב"כ. שירות הביטחון הכללי יפעל בהתאם לצורך ובמסגרת החוק הקיים, שמאפשר את הפעלת הסמכויות הנדרשות על ידו.

על כך אמר נציג הערבים בממשלה כי הוא לא מתנגד להפעיל את השב"כ נגד הפשיעה בחברה הערבית, זאת כיוון הממשלה היא האחראית לביטחון כלל האזרחים במדינה והיא רשאית להשתמש בכל הכלים שיש ברשותה, בכפוף לחוק.

"הכתובת מבחינתנו היא הממשלה", אמר עבאס. "היא האחראית, היא אמורה לספק את הביטחון האישי והקהילתי לאזרחי המדינה, יהודים וערבים. כל הכלים שיש לה, כל הארגונים שיש לה, היא תפעיל אותם בהתאם לחוק ולשמירה והקפדה על זכויות אדם ועל כבודם של האזרחים". עוד ציין כי "השב"כ נמצא איתנו כל הזמן. מה שאנחנו מבקשים זה שההפעלה של כל המנגנונים יהיו בהתאם לחוק ולסמכויות שיש להם ולא מעבר לזה".