האם ביידן אכן ויתר על ההכרה ברמת הגולן?

בכותרת של אתר אמריקאי בארה"ב נכתב כי ג'ו ביידן חוזר בו מהתמיכה של קודמו בתפקיד על הבעלות של ישראל ברמת הגולן. על בסיס הדיווח שם החלו השרים להגן על חבל הארץ הצפוני: "לגבש בהקדם החלטת ממשלה מורחבת לתמיכה ברמת הגולן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/21 10:21 טו בתמוז התשפא

האם ביידן אכן ויתר על ההכרה ברמת הגולן?
הנשיא ביידן., צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

אתר החדשות האמריקאי freebeacon פרסם מאמר עם כותרת מרתיעה במיוחד: "מנהל ביידן מחזיר את ההכרה האמריקנית ברמת הגולן כשטח ישראל". הדיווח החל לעורר סערה בתקשורת הישראלית וברחבי אמצעי התקשורת השונים התבססו על כותרת זו כדיווח מהימן. אלא שלאחר קריאה של המאמר עצמו מתברר כי מדובר בכותרת פרובוקטיבית ואינה בהכרח מבוססת על החלטות אמתיות של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

כותב המאמר מנתח את המציאות בסוריה וכותב: "מזכיר המדינה היה ברור, שברמה הפרקטית, כל עוד בשאר אל אסאד נשאר בכל בסוריה, ככל שיש נוכחות של מליציות איראניות, וכל עוד נשקפת לישראל סכנה מסוריה, כעניין מעשי, השליטה על רמת הגולן נשארת נושא חשוב לבטחון ישראל". ולכן לפי כותב המאמר אם המצב הביטחוני בסוריה ישתנה אז כך גם המדינות ביחס לרמת הגולן. אך הנזק נעשה, ורבים בחרו לאמץ את מסקנת הכותרת,  שהחלה לעורר ביקורת ציבורית אליה הצטרפו גם שרי הממשלה.

השר לביטחון פנים עמר בר לב התייחס לדיווח והשווה את ההכרה ברמת הגולן בין ממשל ביידן לממשל טראמפ: "רמת הגולן לא הייתה יותר ישראלית בגלל החלטת טראמפ - והיא לא תהיה פחות ישראלית אם תתבטל ההחלטה עכשיו".  אליו הצטרף גם השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, עודד פורר, שהחל כבר במעשים אקיטיביים נגד ההחלטה שטרם התקבלה.

"רמת הגולן היא חבל ארץ חשוב ובלתי נפרד ממדינת ישראל ותמיד תהיה כך" פותח השר פורר." לכן, הנחתי את הגורמים המקצועיים במשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל לגבש בהקדם החלטת ממשלה מורחבת לתמיכה ברמת הגולן ובקצרין במטרה להכפיל את האוכלוסייה ברמת הגולן" סיכם השר את הפעולות הנדרשות לפיו.