בצל החקירה על שוחד והפרת אמונים: קנצלר אוסטריה מתפטר

סבסטיאן קורץ, הקנצלר הצעיר של אוסטריה נחשד בשוחד בתמורה לסיקור אוהד וימים ספורים אחרי שהחלה החקירה נגדו הוא הודיע: אני מתפטר | במרכז הפרשה עומד חשד כי קורץ העביר שוחד לעיתון 'אוסטרייך'

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/10/21 21:45 ג בחשון התשפב

בצל החקירה על שוחד והפרת אמונים: קנצלר אוסטריה מתפטר
קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש מדינה שנחשד בשוחד והפרת אמונים בעקבות סיקור אוהד נשמע מוכר לאוזן ישראלית אך מסתבר שגם באוסטריה קיים סיפור דומה. שם הקנצלר הצעיר, סבסטיאן קורץ נחשד במתן שוחד לעיתון נפוץ בתמורה לסיקור אוהד. הקנצלר הודיע היום (ש') על פרישה, ימים ספורים לאחר פתיחת החקירה.

ביום רביעי האחרון הודיעו הרשויות באוסטריה על פתיחת חקירה נגד הקנצלר בחשד לשוחד אחרי פשיטות שנערכו בלשכתו של קורץ ובמשרדי מפלגתו 'מפלגת העם'. מלבד קורץ עוד תשעה אנשים חשודים בפרשה. קורץ הציע עם התפטרותו ששר החוץ שלו, אלכסנדר שלנברג, יחליף אותו בתפקיד הקנצלר. למרות ההתפטרות קורץ הוסיף שבכוונתו להישאר מנהיג המפלגה השמרנית בפרלמנט.

במסיבת עיתונאים שכינס הערב קורץ בוינה אמר לכלי התקשורת: "אנחנו זקוקים עכשיו ליציבות", וסיפר שיעזוב את התפקיד, "כדי למנוע כאוס ולהבטיח את היציבות". עוד אמר הקנצלר כי החשדות נגדו שקריות וכי הוא בטוח שיצליח להוכיח את חפותו.


(קורץ נפגש עם נתניהו: "תמיד טוב להיות פה").

קורץ נחשב לבן ברית של ישראל באירופה, ויצא להגנתה פעמים רבות במהלך כהונתו. בזמן מבצע "שומר החומות" הגדיל לעשות והניף דגל ישראל על גג לשכתו. "דגל ישראל הונף כאות הזדהות עם ישראל", צייץ קורץ בטוויטר. "יש לגנות את פיגועי הטרור על ישראל בכל תוקף. יחד אנו עומדים לצד ישראל".