הסוף לבידודי הילדים? בנט הנחה לקדם את הפטור בערים הירוקות

ראש הממשלה הבהיר כי, "הוא רוצה לתת שקט נפשי להורים שיוכלו לצאת לעבודה", ודרש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות כבר לשבוע הבא

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/10/21 11:46 ל בתשרי התשפב

הסוף לבידודי הילדים? בנט הנחה לקדם את הפטור בערים הירוקות
בנט, הסוף לבידודים?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

צוות הפעולה הלאומי להתמודדות עם נגיף הקורונה התכנס הבוקר (ד') לדיון היומי שלו, כאשר ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה את המעורבים להתקדם להפסקת בידודי התלמידים בערים הירוקות כבר בשבוע הבא.

"במסגרת החשיבה המחודשת ועל רקע צליחת הגל הרביעי - המספרים צונחים כל יום - אני מבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות כבר לשבוע הבא. לא לחכות עד ה-15 באוקטובר אלא להציג משהו חכם ויעיל עוד לפני. העיקרון הוא: בדיקות במקום בידודים".

"לדוגמא, אבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידי בתי ספר בערים ירוקות על ידי צוותים של מגן חינוך שיבצעו בדיקה פיזית בכיתות", אמר בנט ופנה לנוכחים: "אני מבקש מכם לבוא עם פתרונות. אני רוצה לתת שקט נפשי להורים שיוכלו לצאת לעבודה ולשלוח את הילדים לבתי הספר, ולסיים את תקופת חוסר הוודאות. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות. יש כאן איזון עדין".

רק אתמול (ג') התייחס בנט בישיבת הממשלה להיקף הבידודים עם החזרה ללימודים ואמר כי המשימה היא, "להסדיר את השגרה במערכת החינוך ולסיים כמה שיותר מהר עם הבידודים ההמוניים. אנחנו רוצים תוך כשבועיים להגיע למצב שכבר אין בידודים המוניים. לצורך כך המדינה רכשה 30 מיליון ערכות בדיקה מהירות שהן בדרכן לארץ, והפיילוטים בעיצומם".

מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר החברה בוועדה המייעצת לפרויקטור הקורונה ומנכ"לית קרן רש"י, ברכה על החלטת ראש הממשלה לקדם פטור מבידוד לתלמידים בערים הירוקות: "אין היגיון בהמשך מדיניות הבידודים הקולקטיבית – החיסונים והבדיקות צריכים להחליף את הבידודים. אם תלמיד אובחן כמאומת לקורונה אך חבריו לכיתה מציגים בדיקות קורונה שליליות יומיות – אין טעם להשאיר אותם בבית. במקביל, יש להמשיך בקמפיין הרחב לעידוד ההתחסנות בקרב כל הגילאים – הנתונים חד משמעיים, זה מה שבולם את הגל הרביעי וזה מה שישאיר את מערכת החינוך פתוחה".