ירידה בחולים הקשים: במשרד הבריאות יקימו ועדת חריגים לתו הירוק

נתוני התחלואה מעודדים, ועדיין, משרדי הממשלה לא הביאו את תקנות התו הירוק המעודכן לאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "ההגדרות למחלים הן מקצועיות-רפואיות ומשתנות תדיר, זו לא החלטה של הממשלה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/10/21 11:25 כט בתשרי התשפב

ירידה בחולים הקשים: במשרד הבריאות יקימו ועדת חריגים לתו הירוק
התו הירוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות מדווח הבוקר (ג') כי 3,186 מאומתים חדשים התגלו אתמול, מתוך 119,841 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. ישנם 505 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 198 מונשמים. 7,843 בני אדם נפטרו בישראל במצטבר מאז פרוץ המגפה.

בתוך כך, לאחר שתוקף התו הירוק הישן פקע ביום ראשון האחרון, ועדת העבודה והרווחה של הכנסת לא קיימה הצבעה לאישור התו הירוק החדש. יו"ר הוועדה ח"כ רייטן-מרום הודיעה כי בכוונתה לקיים דיון נוסף בנושא ביומיים הקרובים. יש לציין כי כל עוד לא קבעה הוועדה אחרת תוך שבוע, התו הירוק החדש וההגדרות החדשות אותן קבעה הממשלה – בתוקף.

ח"כ רייטן-מרום נזפה במשרדי המשפטים והבריאות על שהתקנות לא הובאו לאישור הוועדה מראש וחרף פניות יזומות של הוועדה לממשלה על כך, הממשלה יצרה קשר רק ביום חמישי בערב ובקשה לזמן בבהילות את הוועדה. "מדוע ביקשתם לדרוס את הכנסת ואת תפקידה? הסמכות שלנו היא לפקח על עבודת הממשלה ואתם דורשים דיון מעכשיו לעכשיו כדי לאפשר באופן חריג את התקנות? ועוד טענתם שהוועדה היא זאת שעיכבה את הדיונים. אין לזה שחר. תעשו חשבון נפש". 

ח"כ רייטן-מרום, יחד עם חברי הכנסת איתמר בן-גביר ויוראי להב-הרצנו, מתחה ביקורת על כך שההגדרה מיהו מחלים לא נמצאת בתקנות ולא ניתנת לדיון או לשינוי על ידי הכנסת, אלא תיקבע על ידי משרד הבריאות.

בתגובה אמרה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "ההגדרות לכך הן מקצועיות-רפואיות ומשתנות תדיר, זו לא החלטה של הממשלה. לדוגמה: מי נדרש להיות בבידוד אחרי מגע עם חולה מאומת". ד"ר פרייס חשפה כי תוקם "ועדת חריגים" בנושא התו הירוק למי שסבלו מתופעת לוואי חמורה בעקבות החיסון השני. אחת מאותן תופעות לוואי חמורות שעלו בדיון הן "שיתוק על שם בל". מחוסנים שסבלו מתופעות לוואי חמורות ולא יכולים לקבל מנה שלישית, יצטרכו לגשת לוועדת החריגים כדי לקבל תו ירוק. 

כזכור, בדיון שהתקיים בוועדת חוקה אתמול הבהיר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, כי בשל פקיעתו של התו הישן והעיכוב בהנפקת התו החדש, אין אפשרות לאכוף או לתת אזהרות. התו הירוק החדש אושר עד יום חמישי, על מנת לאפשר לממשלה להביא תקנות עם הקלות מדתיות נוספות כדרישת הוועדה בנוגע לשטחים פתוחים. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן