הרב שמואל אליהו: "נפגעות עזרא שיינברג הן לביאות ואמיצות"

בסרטון תמיכה אומר רב העיר צפת כי הנשים שנפגעו משיינברג יכולות ללמד נשים אחרות להיות גיבורות. "הן הצליחו לקום על הרגליים, להכות את הרשע הזה שוק על ירך ולשקם את החיים שלהן. מצווה גדולה לעזור להן כמה שיותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/19 12:09 ח בסיון התשעט

הרב שמואל אליהו: "נפגעות עזרא שיינברג הן לביאות ואמיצות"
הרב שמואל אליהו תומך בנפגעות שיינברג, צילום: צילום מסך

https://youtu.be/RL1dYDJZaaY

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו מפרסם היום (ג') סרטון תמיכה בנשים שנפגעו מעזרא שיינברג וקורא לציבור לעזור להן כמה שיותר: "זכיתי ללוות אותן בחלק מהדרך", אומר הרב אליהו ומוסיף: "ראיתי איזה לביאות, איזה גיבורות, איזה אמיצות, איזה נשים מיוחדות. צריך לעזור כמה שיותר".

כזכור, הרב אליהו הוא שחשף לציבור את פרשת הפגיעה החמורה שהסעירה את המדינה, שעזרא שיינברג, מי שכיהן כראש ישיבת אורות האר"י בצפת, פגע מינית בנשים רבות מקהילתו. במהלך השנים עמד הרב אליהו בליבם של מספר מקרי פגיעה נוספים, והוא פועל רבות ונמרצות בכדי להוציא את האמת ולמצות את הדין עם פוגעים מינית ולסייע לנפגעות.

ישתחרר בעוד שנתיים? עזרא שיינברג

 עזרא שיינברגצילום: פלאש 90. באסל עווידאת

הסרטון של הרב אליהו מצטרף לסרטונים נוספים שהתפרסמו לאחרונה מאת רבנים ורבניות, וביניהם הרבנית מלכה פיוטרקובסקי והרבנית יהודית שילת, אשר קראו לעזור לנשים הנפגעות בתהליך גיוס הכספים בו הן נמצאות כעת.

נפגעות עזרא שיינברג יצאו למימון המונים בכדי לגייס כסף אשר יסייע להן בתביעה האזרחית שהן מנהלות כעת כנגד שיינברג, ובסיוע לטיפולים הנפשיים אותן הן נזקקות לקבל. הקמפיין מנוהל כולו על ידי מתנדבים, אשר תומכים במאבקן של הנפגעות, ומבקשים ולהקל במעט על חייהן.

בדף הפייסבוק של נפגעות עזרא שיינברג, כתבו הנפגעות: "קשה לנו להגיד את זה בקול, אבל אנחנו, נפגעות עזרא שיינברג, צריכות את העזרה של הציבור. שנים של טיפולים ושל משפטים גרמו לנו להיכנס לחובות כלכליים אדירים. אנחנו נמצאות עכשיו בצומת שבה אנחנו צריכות להחליט- האם אנחנו פונות לעזרה או נוטשות את הכל בגלל החובות. החלטנו להילחם. בשבילנו, בשביל המשפחות שלנו וכדי שלא יהיו עוד נפגעות בעתיד".