ועדת השחרורים אישרה: עזרא שיינברג בדרך לשחרור

עזרא שיינברג שהורשע בעבירות מין נגד מספר נשים מקהילתו בדרך לשחרור מהכלא, ועדת השחרורים החליטה לשחרר את שיינברג בשחרור מוקדם | צו איסור פרסום הוטל על ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/21 12:36 ט באלול התשפא

ועדת השחרורים אישרה: עזרא שיינברג בדרך לשחרור
עזרא שיינברג, צילום: Meir Vaknin/Flash90

"הרב מהצפון" - שהורשע בתקיפה מינית של נשים מקהילתו ונשפט לשבע וחצי שנות מאסר, בדרך לצאת מבית הסוהר. אחרי דיון ממושך בוועדת השחרורים החליטו לקצר את עונשו של העבריין ולאפשר לו לצאת לחופשי לפני הזמן. היועמ"ש התנגד לשחרור המוקדם ומנסה לבטל את ההחלטה. ביקורת ציבורית רבה הופנתה על אורכו של העונש מלכתחילה, והיא עלולה להתחזק אף יותר לאור ההחלטה.

במסמך חתום של ועדת השחרורים שהתפרסם היום (ג') הורו חברי הועדה על שחרור מוקדם של שיינברג. "ועדת השחרורים במקום מושבה בבית הסוהר  מעשיהו החליטה ברוב דעות  לשחרר את האסיר עזרא שינברג שחרור מוקדם". נכתב במסמך, "לבקשת ב"כ היועהמ"ש ביצועה של החלטה זו עוכב ל-7 ימים". הוסיפו.

חברי הועדה שחתמו על ההחלטה הם יצחק שנהב, שופט (בדימוס). מר בני שאלתיאל, חבר וועדה. וגב' רינה לנצ'נר, חברת וועדה. עוד נכתב כי ניתן איסור פרסום על החלטת השחרור מתאריך למעט היועמ"ש, הצדדים ולאסיר.

בציונות הדתית גינו את הפרסום, ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את ההחלטה וכתב: "החלטת וועדת השחרורים לקצר את עונשו של עזרא שיינברג היא מבישה ומהווה תקיעת סכין בגבן של הנפגעות. קיצור שליש אינה זכות מוקנית, מה גם ששיינברג לא לקח אחריות על מעשיו. העונש היה קל מידי מלכתחילה והשחרור המוקדם הוא הוספת חטא על פשע. אני קורא לפרקליטות לערער על ההחלטה".

ח״כ אופיר סופר הגיב גם הוא לשחרורו המוקדם של עזרא שיינברג "עזרא שיינברג פגע בנשים רבות תוך שימוש במרותו ובתואר רב שלא טוב שנשא בו. חומרת העבירות מצדיקה את מיצוי מאסרו עד תום ולא יום אחד פחות. טוב עשה היועמ״ש שביקש להקפיא את ההליכים וטוב יעשה אם יערער על ההחלטה" כתב סופר.

הנפגעות: הוא יוצא לחופשי - אבל אנחנו בסכנה

 

הנשים שנפגעו משיינברג, תקפו את ההחלטה של הוועדה כבר לפני מספר חודשים כאשר הסתמן כי שיינברג יקבל שחרור מוקדם."כן. זה הגיע. היום ממנו חששתי ב-6 שנים האחרונות", כתבו הנשים בעמוד הפייסבוק שלהן: "נפגעות עזרא שיינברג", והוסיפו, "מחר בשעה 09:00 בכלא מעשיהו יגש לוועדת השחרורים עבריין המין שהודה בעברות מין בנסיבות אינוס חמורות ביותר תוך כדי ניצול יחסי מרות עזרא שיינברג. אותו עבריין שבית המשפט העליון כבל (ככה כותבים) על עונשו הקל והמגוחך שהוא קיבל הולך להשתחרר מחר".

הנשים טוענות כי בפרקליטות טוענים שעבריין המין שיינברג עבר תהליך שיקומי כל כך טוב בכלא, שהם כלל לא חושבים לשים עליו צו פיקוח לאחר שחרורו. "אתם מבינים? עבריין מין שפגע בעשרות נשים, שמהתל במערכת המשפט כבר שנים יסתובב חופשי ללא פיקוח. עורכת הדין שלנו עושה כל שביכולתה למנוע זאת אך מערכת המשפט הישראלית לא יודעת מה יד ימין עושה ויד שמאל עושה".


(פרשת עזרא שיינברג).