מחלוקת ברע"מ וליד טאהא איים: "נלך לבחירות ב-14 בנובמבר" | מנסור עבאס הבהיר: "אין תאריך לבחירות"

יו"ר ועדת הפנים איים על חברי הממשלה בהליכה לבחירות "אם הנושאים שנוגעים לחברה הערבית לא ייפתרו" | יו"ר רע"מ הבהיר כי המפלגה לא מעוניינת בבחירות: "מנענו מערכת בחירות חמישית והאינטרס שלנו שהממשלה תתפקד ותקבל החלטות נכונות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/10/21 09:05 כז בתשרי התשפב

וליד טאהא איים: "נלך לבחירות ב-14 בנובמבר" | מנסור עבאס הבהיר: "אין תאריך לבחירות"
טאהא ועבאס, צילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הפנים וליד טאהא הגיע אמש (ש') לאולפן "כאן 11", ואיים בהליכה לבחירות אם דרישות מפלגת רע"מ להעברת התקציב. "אם הנושאים שנוגעים לחברה הערבית לא ייפתרו – נלך לבחירות ב-14 בנובמבר. אם שקד לא תעמוד בסיכומים שהגענו אליהם בנוגע לחוק האזרחות – נלך לבחירות. השותפים הקואליציוניים יודעים זאת", טען טאהא.

הבוקר, בראיון ב"כאן ב", יו"ר המפלגה מנסור עבאס הגיב לדברים של חבר מפלגתו, ואמר: "אנחנו לא קבענו תאריך לבחירות. רע"ם מנעה מערכת בחירות חמישית והאינטרס שלנו שהממשלה שקמה תתפקד ותקבל החלטות נכונות. המטרה היא שהתקציב יעבור בתמיכת רע"ם. יש בעיות שאנחנו פותרים, העמדות וההתנהלות שלנו סבירים".

גם שר הרווחה מיש עיתד, מאיר כהן הגיב לדבריו של יו"ר ועדת הפנים: "תקציב המדינה יעבור - רע"ם היא פרגמטית, אנחנו חיים איתם בשלום. היא באה לשפר את המצב. אני שמח שיש מפלגה כזאת שיושבת איתנו".

נזכיר כי לפני כשבועיים נשאל טאהא כיצד תנהג רע"מ במצב של סבב לחימה נוסף מול ארגוני הטרור ברצועת עזה. בריאיון ב"פגוש את העיתונות", השיב טאהא בשפה שתנעם לאוזן הישראלית: "אנחנו כמפלגה ערבית ובכלל לא אוהבים מלחמות וסולדים מזה. מבחינתי זה לא צריך להיות המבחן אלא המבחן הוא מה צריך לעשות כדי לאפשר חיים. נגיד שיהיה מבצע בעזה ונצא מהקואליציה - אז מה תגיע ממשלה אחרת שלא תילחם? אנחנו רוצים שלום ושישראל תקדם נושאים של חיים". 

אלא שלמחרת תשובתו היתה שונה. בראיון לרדיו "מכאן" בשפה הערבית, נשאל מה הוא חושב על דברי ראש הממשלה נפתלי בנט כי רע"מ לא תתנגד לכל פעולה בעזה, והשיב: "בנט יכול להגיד את מה שהוא רוצה ואנחנו נגיד את מה שאנחנו רוצים. אנחנו כערבים-פלשתינים לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים כלפי כל מלחמה גם נגד עזה וגם חוץ מעזה. אנחנו רוצים שבני עמנו הפלשתיני יחיו. אנחנו רוצים שעזה תהיה חופשית ותשוקם ושאנשיה יחיו בביטחון - מבלי שיהיו מאוימים במלחמות. זוהי עמדה נחרצת".