מתיחות בממשלה אביר קארה מתרעם על נסיעת הורוביץ לרמאללה: לשר הבריאות לא דחוף לטפל בתו הירוק

שרי מרצ צפויים להיפגש הערב עם יו"ר הרשות הפלשתינית, וחברם לקואליציה מטעם ימינה תוקף, את התזמון דווקא: בדיוק ביום פקיעת התו הירוק, כאשר "מאות אלפי בעלי עסקים עם סימני שאלה". יו"ר מועצת יש"ע על הפגישה: "הריצה של שרי הממשלה לפגישות ותמונות עם מכחיש השואה ומי שמשלם משכורות למחבלים ולרוצחים – היא חמורה ומסוכנת"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/10/21 16:12 כז בתשרי התשפב

אביר קארה מתרעם על נסיעת הורוביץ לרמאללה: לשר הבריאות לא דחוף לטפל בתו הירוק
קארה, מזהיר, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

איום נוסף על יציבות הקואליציה: גורמים מטעמו של ראש הממשלה נפתלי בנט הצהירו בעבר כי "אין שום תהליך מדיני מול הפלשתינים וגם לא יהיה", וגם שרת הפנים איילת שקד, בכירה בימינה אמרה כי בנט לא ייפגש עם יו"ר הרשות ואף לא מתכוון להיפגש איתו, "אבו מאזן משלם כספים למחבלים שרוצחים יהודים - ככל שאתה רוצח יותר אתה מקבל יותר כסף". אבל, כל זה לא מפריע ליתר חברי בממשלה להיפגש עם מחמוד עבאס, יו"ר הרשות ברמאללה. 

לאחר פגישתו של יו"ר סיעת כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ עם אבו מאזן בחודש שעבר, והחשיפה שבאה בעקבותיה לפיה במסגרת הפגישה סוכם כי מדינת ישראל תלווה לרשות חצי מיליארד שקלים, מגיע תורם של שרי מרצ לצאת בגלוי נגד מדיניותה של הממשלה בה הם חברים. 

השר ניצן הורוביץ

השר ניצן הורוביץ צילום: Miriam Alster/Flash90

הערב (א') צפויים שר הבריאות ניצן הורוביץ והשר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג' להגיע לארוחת ערב משותפת עם יו"ר הרשות במעונו הרשמי במוקטעה. פגישה שעלולה להשליך גם על יציבות הממשלה. סגן השר במשרד ראש הממשלה, חבר הכנסת אביר קארה תקף את שר הבריאות על עצם הביקור וגם על התזמון, בדיוק ביום בו פג התו הירוק לאלפי ישראלים. "התו הירוק קרס, מיליוני ישראלים לא מצליחים להנפיק ומאות אלפי בעלי עסקים עם סימני שאלה. אבל לשר הבריאות לא דחוף לטפל בזה. יותר דחוף לו לנסוע לארוחת ערב אצל יו"ר הרשות ברמאללה", כך על פי דיווח של עמית סגל. 

עוד טען קארה כי הוא מתכוון לוודא באופן אישי שלא יהיה אף בעל עסק שיקבל קנס "בגלל הבלאגן הזה. התו הירוק חשוב, לשמור על הבריאות זה חשוב. לא נסכים שיהיו קנסות בגלל שיותר חשוב לנסוע לרמאללה מאשר לפתור את הכשל הזה". 

עם פקיעת התו הירוק הבוקר, חלו שיבושים רבים בהנפקת התו הירוק החדש דרך אתר הרמזור. במשרד הבריאות מודעים לתקלה עקב העומס הרב, והודיעו על הארכת השימוש בתו הירוק הקודם: "בשל עומסים בהנפקת התו הירוק החדש החל מהלילה, ניתן יהיה להשתמש במקביל בימים הקרובים גם בתו הירוק הקודם", נכתב בהודעת משרד הבריאות.

דויד אלחייני יו"ר מועצת יש"ע הגיב על הפגישה המתוכננת ואמר: "הריצה של שרי הממשלה לפגישות ותמונות עם מכחיש השואה ומי שמשלם משכורות למחבלים ולרוצחים – היא חמורה ומסוכנת. אבו מאזן הוא מושחת ומשתמש בכסף של התושבים שלו לממן טרור ולפגוע במדינת ישראל בעולם".

עוד הוסיף יו"ר מועצת יש"ע כי "פגישות איתו רק מעודדות את השנאה והחיכוך ולא מביאות שקט. שלום יצמח מהשטח ולא מהנהגה מושחתת. שרי ממשלה שרוצים לעשות שלום ראוי שישקיעו בתשתיות ובכלכלה באזור, וגם בדאגה לבריאות וחיסונים לכל תושבי האזור". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן